رشد ۲ برابری تولید کلزا در استان مرکزی

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان مرکزی از رشد ۲ برابری تولید کلزا در این استان خبرداد.

رشد ۲ برابری تولید کلزا در استان مرکزیخدرایی مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان مرکزی  در گفتگو با  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ با بیان اینکه سال گذشته تولید کلزا در استان مرکزی بیش از ۳ هزار تن بوده که نسبت به سال قبل از ان صد دردرصد افزایش تولید داشته گفت: امسال همپیش بینی می‌شود که دو برابر سال گذشته تولید کلزا داشته باشیم.

خدرایی با اشاره به اینکه کشت کلزا در استان از ۱۵ شهریور آغاز شده و تا ۱۰ مهر ماه ادامه دارد افزود: در راستای تغییر الگوی کشت امسال قرار است از ۲۴۰ هزار هکتار کشت پاییزه استان ۶ هزار هکتار دانه روغنی کلزا کشت گردد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته هر کیلو کلزا به قیمت ۲هزارو ۸۸۶ تومان از کشاورزان خریداری شده که صد در صد به زارعین پرداخت شده است.

شریفی کارشناس مسئول سازمان جهاد کشاورزی شهرستان اراک هم گفت: از نکات فنی کاشت کلزا این است که عمق کاشت در خاک باید از یک تا یک و نیم سانتی متر باشد و اگر آزمون خاک در اختیار نباشد به میزان ۱۰۰ کیلو فسفات ۱۵۰ کیلو پتاس و ۱۰۰ کیلوگرم کود اوره در زمان کاشت نیاز است و بعد از آبیاری اول بلافاصله بعد از چند روز حتما آبیاری دوم انجام شود.

انتهای پیام / ج

کشت دانه روغنی کلزا در ۶ هزار هکتا از زمین‌های زراعی استان مرکزی در سال ۹۷

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.