هشدار شدیداللحن وزارت دفاع چین به آمریکا درباره تحریم‌های نظامی علیه ارتش پکن

سخنگوی وزارت دفاع چین اعلام کرد تصمیم پکن برای خرید هواپیما‌های جنگنده و سیستم‌های موشکی از روسیه، یک همکاری عادی بین دو کشور مستقل است و آمریکا حق دخالت در آن را ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ووکیان»، سخنگوی وزارت دفاع چین امروز شنبه اعلام کرد تصمیم پکن برای خرید هواپیماهای جنگنده و سیستم های موشکی از روسیه، یک همکاری عادی بین دو کشور مستقل است و آمریکا حق دخالت در آن را ندارد.

وی گفت: رویکرد آمریکا نقض آشکار قوانین اساسی در روابط بین الملل، هژمونی منطقه ای، و رخنه در روابط بین دو کشور و دو ارتش است.

سخنگوی وزرات دفاع چین هشدار داد در صورتی که آمریکا بلافاصله تصمیم خود مبنی بر تحریم نظامی را لغو نکند با عواقب جدی مواجه خواهد شد.

آمریکا ادعا کرده نیروهای مسلح چین قانون تحریم‌های آمریکا که مسکو را به دلیل دخالت ادعایی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 مجازات می‌کند، نقض کرده است. دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به دلیل خرید جنگنده‌ها و سامانه‌های دفاعی روسیه، علیه ارتش چین تحریم‌هایی وضع کرده است. وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد به سرعت تحریم‌هایی علیه اداره توسعه تجهیزات ارتش چین و رئیس آن، لی شانگفو، به دلیل انجام «تراکنش‌ها در مقیاس بالا» با شرکت روسوبورون اکسپورت، بزرگترین شرکت صادرکننده اسلحه در روسیه، وضع خواهد کرد.

در این راستا، وزارت خارجه چین از آمریکا درخواست کرد تحریم‌ها علیه ارتش پکن را لغو کند. وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای به شدت از گزارش اخیر وزارت دفاع آمریکا علیه ارتش چین انتقاد و اعلام کرد «قاطعانه» مخالف این گزارش است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار