رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان جم خبر داد؛

کشف گونه‌ای نایاب از عقرب بالدار در جم+ تصاویر

رئیس حفاظت از محیط زیست شهرستان جم از کشف عقرب بالدار در یکی از روستا‌های جم خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛محمدتقی محمدی رئیس حفاظت از محیط زیست شهرستان جم  گفت: طی گزارشی از دوستداران محیط زیست در شهرستان جم راس ساعت ۲۳:۳۰ دیروز به محیط زیست، عقرب بالدار در حیاط منزل یکی از اهالی جم کشف شد.

کشف گونه‌ای نایاب از عقرب بالدار در جم+ تصاویر

وی افزود: سریعا پیگیری‌ها را با رئیس اداره حیات وحش استان بوشهر انجام دادیم که ضمن تصویر برداری از این گونه جدید، راهکار‌های ایمنی در صورت زنده گیری و آسیب نرسیدن، به این موجود زیبا ارائه شد.

رئیس محیط زیست جم بیان کرد: قدیمی‌ترین و کهن‌ترین متن در آثار دانشمندان اسلامی که از عقرب پرنده یا به تعبیر دیگر عقرب بالدار سخن به میان آمده از شخصی بنام عمروبن بحر معروف به جاحظ متوفای ۲۵۵ قمری دوازده قرن پیش است.

کشف گونه‌ای نایاب از عقرب بالدار در جم+ تصاویر

وی افزود: او از دانشمندان و نویسندگان صاحب نظر در بسیاری از موارد علمی با آثار مختلفی در حوزه‌های تاریخی، عقیدتی، جانورشناسی، اخلاق و ... بوده است.

محمدی ادامه داد: از این شهریار دریانورد و ناخدای شهیر ایرانی متوفای قرن چهارم هجری در کتاب عجایب الهند بره و بحره که بین سال‌های ۲۸۸ تا ۳۴۲ قمری دوازده قرن پیش تحقیق و تالیف نموده از وجود عقرب پرنده در ناحیه وقواق نام شهر و مجموعه جزایری در دریای چین گزارش شده است.

وی اضافه کرد: در جای دیگر اداره پست ایالات متحده عربی در میان تمبر‌هایی با موضوع حشرات تمبری اختصاصی در سال ۱۹۹۹ میلادی با تصویر عقرب پرنده منتشر و در اختیار مردم قرار داد که در ۱۰ قرن پیش شهر بغداد مورد هجوم عقرب پرنده قرار گرفته که امروز ما شاهد این گونه در استان بوشهر، شهرستان جم و روستای تشان بودیم.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان جم تصریح کرد: گونه به صورت زنده، صحیح و سالم به اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر جهت مراحل بعدی ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/پ

کشف گونه‌ای نایاب از عقرب بالدار

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۲۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
عقرب و مار اگه پرواز كنن كه ديگه فاتحه