شرکت بیش از ۴۰۰ گردشگر خارجی در آئین‌های محرم ۹۷ در یزد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت:در ایام محرم امسال بیش از ۴۰۰ گردشگر خارجی در قالب تور‌های مختلف در مراسم‌های آیینی محرم شرکت کرده‌اند.

سید مصطفی فاطمی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: در  ۱۳ روز نخست ماه محرم بیش از ۴۰۰ گردشگر خارجی در قالب تور‌های مختلف در مراسم‌های آیینی محرم شرکت کرده‌اند.

فاطمی با اشاره به حضور گردشگران خارجی در مراسم‌های آیینی محرم سال جاری در یزد افزود: گردشگران از ۹ کشور مختلف از جمله فرانسه، آلمان، بلژیک، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، روسیه، ژاپن و تایلند بودند.

مدیر کل میراث فرهنگی یزد با اشاره به ظرفیت‌های آیینی این استان برای جذب گردشگر گفت: ۳۲ آیین ثبت ملی در استان یزد برای این ایام وجود دارد که نخل برداری، علم برداری، کتل برداری و پرسه زنی از جمله مهمتر‌ین آیین‌های عزاداری استان یزد است همچنین سبک  خاص عزاداری یزد و هماهنگی آن مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

فاطمی گفت: در ایام محرم امسال وضعیت ورود گردشگر مناسب بوده است، اما به طور کلی از ابتدای امسال به نسبت سال گذشته با کاهش ورود گردشگر روبرو هستیم.

توجه ویژه گردشگران خارجی به سبک خاص عزاداری های یزد

سید حسن حسینی مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد؛ با اشاره به اینکه در استان یزد حدود ۳۶۵ حسینیه وجود دارد گفت: سال گذشته ۹۰۰ گردشگر از مراسم‌ها وآئین‌های مختلف در یزد بازدید کردند.

حسینی افزود: استان یزد با دارا بودن بیش از هزار حسینیه و مراسم روضه‌هایی با بیش از ۵۰۰ سال قدمت در ایام محرم مراسم روضه خوانی در این خانه ها ادامه دارد.

گفتی است که طی سال‌های گذشته مراسم دهه محرم در استان یزد مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار