صادرات بیش از ۳۵ هزار تن کالا از خراسان شمالی

مدیرگمرک خراسان شمالی گفت: امسال بیش از ۳۵ هراز تن کالا به ارزش ۹ میلیون و ۸۴۳ هزار دلار از گمرک استان به کشور‌های همسایه صادر شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛  جواد جعفری مدیر گمرک خراسان شمالی گفت: در چهار ماه نخست امسال ۳۵ هزار و ۴۲۸ تن کالا از گمرک استان به ارزش ۹ میلیون و ۸۴۳ هزار و ۵۴۶ دلار صادر شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۶۰ درصد و از نظر ارزش دلاری ۶۳ درصد کاهش یافته است.
وی افزود: کالا‌هایی همچون کود اوره ، پودر کریستال ملامین ، مقاطع فولادی ، انواع پلاستیک ، مبلمان چوبی ، رب گوجه‌فرنگی ، سیمان ، ماکارونی و فوم پلی استارین از خراسان شمالی به کشور‌های ترکمنستان ، ترکیه و افغانستان صادر شد.
جعفری اظهار کرد: دراین مدت هزار و ۸۴۴ تن کالا به ارزش چهار میلیون و ۸۴۱ هزار و ۱۸۹ دلار وارد استان شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی صفر درصد و از نظر ارزش دلاری ۲۱ درصد افزایش یافته است.
وی همچنین کالای وارداتی به استان را شامل برنج ، فروم کروم ، ماشین آلات ، چراغ شیلنگی و... برشمرد و گفت: این کالا‌ها از کشور‌های چین ، پاکستان ، ترکیه ، روسیه به استان وارد شده است.
انتهای پیام / ب/  صدا و سیما

صادرات کالا از گمرگ خراسان شمالی

برچسب ها: گمرک ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.