آغاز کوچ پاییزه عشایر مالرو به دزفول

رئیس امور عشایر دزفول گفت: با بروزسرمای هوا در استان‌های ییلاقی، کوچ عشایر از دهستان احمدفداله و دره کاید آغاز و عشایر به صورت مالرو در دزفول مستقر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن پورفرخی، رئیس امور عشایر دزفول بیان داشت: با بروزسرمای هوا در استان های ییلاقی، کوچ عشایر از دهستان احمدفداله و دره کاید آغاز و عشایر به صورت مالرو از ارتفاعات سالندکوه عبور و در دزفول مستقر شدندو عشایر 8 ماه از سال را در شهرستان دزفول سکونت خواهند داشت.

وی عنوان کرد: بیش از یک هزار خانوار عشایری از مناطق ییلاقی استان لرستان از مسیر پل کول به دزفول کوچ می‌ کنند و پل کول مربوط به یک هزار و 700 سال پیش است که 20 سال پیش تخریب شده و عشایر به اجبار برای عبور از رودخانه و دره از وسیله ‌ای به نام «گرگر» استفاده می ‌کنند.

پورفرخی افزود: مهم ‌ترین ایل راه عبور عشایر مناطق ییلاقی لرستان به مناطق قشلاقی شهرستان از مسیر پل کول انجام می‌ شود لذا برای تسهیل تردد عشایر به این شهرستان مسیرشکافی پل کول که کاری بسیار سخت بوده انجام شده است و در سال جاری نیز منتظر تامین اعتبار برای احداث پل هستیم.

رئیس امور عشایر دزفول گفت: با توجه به شرایط خشکسالی اخیر در شهرستان دزفول برخی منابع آبی و چشمه ها با مشکل مواجه شده اند که با توجه به اهمیت آب برای عشایر تامین آن ضروری است.

انتهای پیام/م

عشایر مالرو کوچ خود را آغاز کردند

برچسب ها: آب ، وضعیت راه ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
بنظر من مسیر جاده ای اسفالت بین شمال دزفول و الیگودرز باید درست شود