بیانیه‌ مدیران فرهنگی در پی حادثه تروریستی اهواز

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و انجمن قلم ایران در پی حادثه تروریستی روز گذشته در اهواز پیامی را منتشر کرد.

پیام انجمن قلم ایران در پی حادثه تروریستی اهوازبه گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پی حادثه تروریستی روز گذشته در اهواز، انجمن قلم ایران بیانیه‌ای را منتشر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

جنایت کور و مذبوحانه‌ای را که مصادف با سالگشت حمله عامل مزدور استکبار جهانی_صدام_ به دست دشمنان ایران عزیز انجام شد و منجر به شهادت جمعی از هموطنان عزیزمان در اهواز گردید, قویا محکوم می کند و این رویداد تلخ را به خانواده‌های شهدا و مجروحان و ملت بزرگ ایران تسلیت می‌گوید.
یقینا پاسخ این عمل, ضربه سنگین عاجلی خواهد بود که‌ خواب خوش جانیان آمر و عامل آن و اربابانشان را سخت بر هم خواهد زد.

بیانیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پی حادثه تروریستی ۳۱ شهریور

 سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با انتشار بیانیه‌ای، حمله تروریستی ۳۱ شهریور ماه در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهر اهواز را که به شهادت و زخمی شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان در استان خوزستان انجامید، محکوم کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

در ایام عزاداری عاشورای حسینی و در روزی که حماسه مقدس ایرانیان در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی گرامی‌ داشته می‌شود، گروهی از تروریست‌های سفاک و خائن برای خوشایند یزیدیان زمانه، اقدام به تیراندازی علیه مردم بی‌دفاع، بی‌گناه و مظلوم کردند.

دفاع مقدس این حقیقت را آشکار ساخت که ملت رشید و بزرگوار ایران و به خصوص مردم همیشه در سنگر خوزستان در قبال دشمنان خود تحت هر شرایطی با تمام وجود از وجب به وجب خاک خود و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران حراست می‌کنند و در این راه از بذل جان و مال خود هیچ دریغ ندارند.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی این جنایت دهشتناک و حمله کور تروریستی را محکوم کرده و به اربابان تروریست‌های سفاک یادآور می‌‌شود؛ هر قطره خون بی‌گناه و مظلومی که بر زمین می‌چکد، اراده ملت مسلمان و انقلابی ایران را برای مقابله با استکبار جهانی قوی‌تر می‌کند.

این سازمان همچنین از مجامع بین‌المللی فعال در عرصه مبارزه با نژادپرستی و قوم‌گرایی و مروج اتحاد مسلمین می‌خواهد تا نسبت به آگاهی‌سازی امت اسلامی و همه آحاد جامعه بشری برای دوری از جهالت مدرن، مصمم‌تر باشند.

 جشنواره فیلم «مقاومت» جنایت ضدانسانی شهر اهواز را محکوم کرد 

در پی اقدام ضدانسانی خفاش صفتان خون آشام داعش و مزدوران خودفروخته استکبار جهانی و حکام دست نشانده منطقه ای پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با صدور اطلاعیه ای ضمن محکوم کردن این گونه اقدامات وقیح و تلخ و ابراز انزجار نسبت به این گونه فجایع ضدانسانی و دلخراش،  همدردی خویش را با  ملت بزرگ ایران، مردم غیور اهواز و بویژه، سربازان جان بر کف نظام اسلامی اعلام کرد.

متن این اطلاعیه به این شرح است:

خبر دردناک شهادت جمعی از هموطنانمان عزیزمان در شهر مقاومت و ایستادگی اهواز سربلند بار دیگر متأثرمان کرد و قلب‌هایمان را به درد آورد.

در آغاز هفته دفاع مقدس و در ایام محرم الحرام، دژخیمان و بداندیشان، در عملیات کور تروریستی در حین مراسم رژه که به مناسبت این ایام در حال برگزاری بود تعدادی از سربازان و هموطنان عزیزمان را که در بین آنها حتی کودکی ۴ ساله نیز حضور داشت به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

تأسف و تألم ما در پی از دست دادن سربازانی است که در حال نمایش ایستادگی و مقاومت در شهری، خونشان به زمین ریخته شد که هنوز نخل‌های نیم سوخته‌اش با قامتی راست مفهوم مقاومت را در آن سرزمین متجلی می‌سازند، فرزندان ولای این نظام مقدس همچون رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که از یک وجب خاک مقدس این سرزمین عقب نکشیدند و بقای آن را به خون سرخ شان تضمین کردند.

ستاد برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت ضمن محکوم ساختن این گونه اقدامات وقیح و تلخ و ابراز انزجار نسبت به این‌گونه فجایع ضدانسانی و دلخراش،  همدردی خویش را با  ملت بزرگ ایران، مردم غیور اهواز و بویژه سربازان جان بر کف نظام اسلامی اعلام می‌دارد و این ضایعه غمبار را به خانواده آن عزیزان تسلیت می‌گوید.

همچنین برای شهدای حادثه تروریستی اخیر که همزمان با ایام سوگواری مقتدای خود، سالار شهیدان و هفتاد و دو تن از یاران با وفایش به ملکوت پیوستند، علو درجات را از خداوند منان مسئلت می‌­نماییم.

اداره کل هنر‌های نمایشی اقدام تروریستی اهواز را محکوم کرد

اداره کل هنر‌های نمایشی در پیامی کوتاه درگذشت دو پیرغلام اهل بیت و شهادت هنرمند تئاتر خوزستان در اقدام تروریستی ۳۱ شهریور اهواز را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

سلام بر حسین و سلام بر خون مظلومان عالم تا امروز

عاشورایی دیگر، هنر نمایش با درگذشت شهادت گونه‌ی دو تن از پیشکسوتان تعزیه داغداربود که به سوگ جنایتی دیگر در جان ایران؛ خوزستان همیشه سرفراز نشست.

بی شک هنر ایران سوگوار عزیزان به خون غلطیده در این اقدام تروریستی ست. اداره کل هنر‌های نمایشی این جنایت هولناک و هر گونه اقدام تروریستی در جهان را محکوم می‌کند. جنایاتی که دست خون آلود پلیدان تاریخ را بیشتر هویدا می‌کند.

در پایان شهادت هنرمند فرهیخته و با اخلاق هنر‌های نمایشی، سرهنگ پاسدار امید فرجی زنگنه را به بستگان آن شهید صاحب جایگاه و خانواده هنر استان خوزستان تبریک و تسلیت عرض می‌نماید. همچنین درگذشت پیرغلامان اهلبیت، شبیه خوانان گرانقدر آقایان کرم حیدری ورمزیاری و عباس علیکاهی را به عزیزان این دو خادم الحسین (ع) تسلیت می‌گوییم.

 

بیانیه سازمان سینمایی حوزه هنری در پی حمله کور تروریستی اهواز

در پی عملیات کور تروریستی علیه مردم بی‌گناه، سربازان و هموطنان عزیزمان در اهواز، سازمان سینمایی حوزه هنری با صدور بیانیه‌ای این جنایت فجیع و ضدانسانی را محکوم کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

در سالروز شهادت امام سجاد(ع) و در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، با اقدام کور جنایتکاران و خفاش صفتان و مزدوران نظام سلطه و کاسه لیسان حکام متحجر منطقه‌ایT جمعی از هموطنان عزیزمان در دیار مقاومت و پایداری به شهادت رسیدند.

سازمان سینمایی حوزه هنری ضمن محکوم کردن این جنایت کثیف و اقدام ضد بشری مزدوران کوردل و استکبار و نظام سلطه، همدردی خویش را با ملت غیور ایران بویژه خانواده‌های معظم شهیدان این فاجعه اعلام می‌دارد.

بر این باوریم ملتی که افتخارش تلمذ در مکتب عاشورا و محرم و تاسی از سالار شهیدان امام حسین(ع) است از شهادت باکی ندارد و مشتاقانه برای آن آغوش می‌گشاید، آن هم شهادت در شعاع تاریخ کربلا و در ایام جاودانه محرم. اما این کوردلان زبون بدانند که به فرموده امام راحل (ره) ملت ما با شهادت بیدارتر می‌شود. ما از مرگ نمی‌ترسیم و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید.

این فاجعه تلخ و دردناک یکبار دیگر نشان داد و ثابت کرد که استکبار جهانی در راستای فزون خواهی های خویش صرفا، به بدعهدی و زیرپاگذاشتن معاهدات جهانی و پیمان‌های بین‌المللی بسنده نکرده بلکه برای گسترش دامنه‌های نفوذ و سیطره بر جهان دست به کثیف‌ترین جنایات ضدبشری هم خواهد زد. این جنایت صدای انقلاب اسلامی را در بستر محرم و عاشورا رساتر به گوش جهانیان رساند.

بیانیه هیئت رئیسه کانون مداحان و شاعران آیینی کل کشور در پی حادثه تروریستی اهواز

حاج مصطفی خرسندی هیئت مدیره خانه مداحان اهل البیت (ع) در پیامی حادثه تروریستی روز گذشته در اهواز را محکوم کرد.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

((والذین جاهدو فینا لنهدینهم سبلنا ان‌الله‌لمع‌المحسنین. عنکبوت ۶۹))

حادثه ناگوار تروریستی ۳۱ شهریور ۹۷ در اهواز و شهادت جمعی از مردم بیگناه و نظامیان سرافراز میهنمان مایه تاثر گردید.

این اعمال کورکورانه وحرکت مذبوحانه تروریستی و هدف قرار دادن آحاد مردم که تصاویر و اخبارش گوشه‌ای از مصائب جانسوز سرور وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) راتداعی کرد، نشان از آن دارد که این مزدوران معاند، نه تنها بویی از انسانیت نبرده اند بلکه برای دستیابی به اهداف پلیدشان از هیچ جنایتی فروگذار نیستند.

این جنایت توسط عناصر فرومایه‌ای صورت گرفته که تمام فکر و ذکر و توان خود را چشم بسته در اختیار دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ایران قرار داده اند.
کور دلان بدانند که سرزمین ایران اسلامی هرگز از فوج شیران شرزه خالی نبوده و نخواهد ماند و تلاش‌های دشمنان ایران تنها باعث اتحاد و همبستگی وهمدلی بیشتر مردم شریف خوزستان خواهد شد ان شاالله

کانون مداحان و شاعران آیینی کشور و خانه مداحان اهل البیت ع. این مصیبت را به خانواده محترم شهدا تسلیت عرض نموده و برای مجروحین صحت و سلامتی را از درگاه ایزدمنان خواستار است.

پیام تسلیت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در پی حادثه تروریستی اهواز

متن این پیام بدین شرح است:

بیانیه تسلیت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس درپی حادثه تروریستی اهواز

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ. فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ. وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

با ردیگر حادثه‌ای شوم و دهشتناک خاک گلکون کفنان خطه دلیران و مجاهدان ایران زمین، خوزستان قهرمان را رنگین نمود.

مزدوران رژیم‌های سفاک و خون ریز مثلث منحوس غربی عبری عربی آتش به روی مردمانی بی دفاع گشودند که خداوند عالی اعلی (جل جلاله) در ایام سوکواری و مصائب آل الله (علیهم السلام اجمعین)، شهادت را نقطه پایان و سرانجامی برای حیات دنیوی آنان قرار داده بود.

انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس و ستاد برگزاری شانزدهمین جشنواره تئاترمقاومت ضمن محکوم نمودن این واقعه تروریستی، به نمایندگی از خیل عظیم هنرمندان همیشه در صحنه تئاترمقاومت کشور شهادت سرافرازانه هنرمند فرهیخته سرهنگ پاسدار امید فرجی زنگنه پیشکسوت گروه نمایش منگشت شهرستان باغملک را در حادثه تروریستی اهواز محضر ملت قهرمان و همیشه نستوه و مقاوم ایران زمین خصوصا خانواده داغدار آن مرحوم تبریک و تسلیت عرض نموده و از خداوند منان صبر و شکیبایی برای کلیه بازماندگان این واقعه تلخ را مسئلت می‌نماید.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: ادبیات ، بازار نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار