دبیر کل بانک مرکزی ابلاغ کرد؛

اقدامات لازم برای تسهیل امور بانکی زائران اربعین حسینی

دبیرکل بانک مرکزی در نامه‌ای به تمامی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری از هفت اقدام بانکی برای تسهیل امور بانکی در ایام مراسم اربعین خبر داد.

اقدامات لازم در جهت تسهیل امور بانکی زائرین اربعین حسینی به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد طالبی دبیرکل بانک مرکزی در نامه‌ای به تمامی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری از هفت اقدام بانکی برای تسهیل امور بانکی در ایام مراسم اربعین خبر داد.

در این نامه آمده است: با عرض تسلیت به مناسبت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، با فراسیدن موعد مراسم اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و شروع حرکت پرشور و معنوی خیل عاشقان حسینی، شبکه بانکی کشور کوشیده است تا همگام با دیگر خادمان، خدمات لازم را در حوزه فعالیت خویش به زائران حضرتش ارایه نماید.

با امعان نظر به لزوم برنا‌مه‌ریزی منسجم برای ارایه خدمات به زائران و نتایج جلسه مورخ ۲۶‏/۰۶‏/۱۳۹۷ ضمن ارسال موارد ارایه شده توسط دبیر کمیته زیرساخت ستاد اربعین حسینی در جلسه مذکور (پیوست شماره یک) و نامه شماره ۱۱۴۳۱۵ مورخ ۲۷‏/۰۶‏/۱۳۹۷ وزارت کشور (پیوست شماره دو)، لازم است اقدامات ذیل به‌منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی و تسهیل سفر زائران صورت پذیرد:

فهرست شعب و باجه‌های کشیک دارای مجوز فعالیت موجود و برآورد تعداد باجه‌های سیار‏/موقت جدید مورد نیاز در استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان و نقاط مرزی چزابه، شلمچه، مهران و خسروی به همراه محل در نظر گرفته شده برای استقرار باجه‌های سیار‏/موقت جدید به منظور ارایه خدمات به زائران به این بانک ارسال شود.

بدیهی است فعالیت باجه‌های سیار‏/موقت جدید منوط به صدور تاییدیه‌های امنیتی و حفاظتی توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

تدارک لازم برای افزایش میزان نصب، راهبری و نگهداری امکانات پرداخت الکترونیک اعم از خودپرداز، پایانه فروش، کیوسک و نظایر آن در نقاط مرزی چزابه، شلمچه، مهران و خسروی به‌عمل آید.

به‌منظور انجام عملیات منظم پول‌رسانی، خدمات مالی و پرداخت، ضمن برقراری کشیک فعال، نوع و مقدار اسکناس مورد نیاز در ایام برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی از هم‌اکنون برآورد و به ناظر پولی بانک مرکزی مستقر در استان مربوط اعلام شود. (مشخصات، شماره تماس و آدرس ناظران پولی در پیوست شماره سه درج شده است)

برنامه‌های مدنظر برای ارایه خدمات به زائران اربعین حسینی در استان‌های خوزستان، کرمانشاه و ایلام و نیاز‌ها در زمینه تامین آب، برق، تلفن، امنیت و ... فوراً به اطلاع افراد رابط معرفی شده در استانداری استان‌های پیش‌گفته به شرح مندرج در بند سه نامه شماره ۱۱۴۳۱۵ مورخ ۲۷‏/۰۶‏/۱۳۹۷ وزارت کشور (پیوست شماره دو)، رسانده شود تا هماهنگی مقتضی با سازمان‌ها و نهاد‌های مستقر مرتبط در استان به‌عمل آید.

در صورت عدم رفع مشکلات در مورد خدمات‌رسانی به زائران توسط افراد مزبور، مراتب به قید فوریت به اطلاع بانک مرکزی رسانده شود.

بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی مجاز می‌باشند به هنگام برگزاری مراسم اربعین حسینی نسبت به افزایش سقف برداشت نقدی از دستگاه‌های خودپرداز تا مبلغ پنج میلیون ریال از طریق تنظیم منوی برداشت وجه تا مبلغ مذکور به صورت درون بانکی، اقدام نمایند.

آمادگی لازم برای انتقال و به‌کارگیری موارد تخصیص داده شده در مرز خسروی به دیگر مرز‌های محل تردد زائران (چزابه، شلمچه و مهران)، در صورت اعلام رسمی عدم بازگشایی مرز خسروی توسط وزارت کشور، ایجاد شود.

فعالیت باجه‌های سیار‏/موقت جدید و افزایش سقف برداشت نقدی از دستگاه‌های خودپرداز تا مبلغ پنج میلیون ریال، وفق مفاد بند‌های یک و پنج، صرفاً از تاریخ ۱۸‏/۰۷‏/۱۳۹۷ تا تاریخ ۲۰‏/۰۸‏/۱۳۹۷ قابل انجام خواهد بود.

خواهشمند است دستور فرمایند، برنامه کامل آن بانک‏/ موسسه اعتباری غیربانکی حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ ابلاغ این نامه، در اختیار بانک مرکزی قرار داده شود.
 
انتهای پیام/
 

تجهیز کامل مرزهای کشور برای ارائه خدمات بانکی به زائران

برچسب ها: ارز ، بانک مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۵:۱۱ ۰۶ مهر ۱۳۹۷
التماس دعا
آخرین اخبار