برایان هوک: برجام قرارداد شخصی اوباما با ایران بود!

رئیس «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با یک روزنامه سعودی برجام را قرارداد شخصی رئیس‌جمهور سابق آمریکا با تهران خواند که پس از دوره او بی‌اعتبار شده است!

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «برایان هوک»، رئیس «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا، در مصاحبه اختصاصی با روزنامه سعودی الشرق الاوسط چاپ لندن بار دیگر ادعای نخ‌نمای واشنگتن  را مبنی بر اینکه توافق هسته‌ای [برجام] به تهران کمک کرده است تا گروه‌های تروریستی را از نظر مالی تقویت کند، تکرار کرد و برجام را قرارداد شخصی رئیس‌جمهور سابق آمریکا  با ایران خواند!

او در توضیح اظهارات اخیرش در خصوص اینکه آمریکا به دنبال یک قرارداد شخصی با ایران نبوده و باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، صرفا یک قرارداد شخصی با ایران  امضا کرده که تا پایان دوره زمامداری وی اعتبار داشته است، گفت: «توافق هسته‌ای ایران به عنوان یک معاهده [توافق جامع و کامل] به سنا ارائه نشد زیرا این توافق حمایت کنگره را به دنبال نداشت.»

وی مدعی شد  زمانی که مدت زمان ریاست جمهوری اوباما به پایان رسید، این توافق نیز شکل قانونی خود را از دست داد.

هوک در ادامه با اشاره به اینکه یک معاهده جدید شامل موضوعات متعددی است و صرفا به مسئله فعالیت هسته‌ای تهران نمی پردازد، مدعی شد: به عقیده ما، هرگونه توافق در مورد برنامه هسته‌ای ایران باید در قالب یک معاهده [توافقی جامع و کامل] ارائه شود. اشتباه توافق هسته ای ایران این  بود که محدود به فعالیت های هسته‌ای یک کشور می‌شد. 

 رئیس «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از ادعاهای بی‌اساس خود طیف «تهدیدهای ایران» را بسیار بزرگتر از موضوع هسته‌ای دانست و مدعی شد تهدیدهای ایران در مسائل مختلف را باید مورد توجه قرار داد.

هوک در پاسخ به این پرسش که آیا دولت آمریکا معاهده‌ای آماده کرده و در انتظار مذاکره با ایرانی‌ها در خصوص آن است، گفت: ما موضوعاتی را که می‌خواهیم درباره آن با ایرانی‌ها صحبت کنیم آماده  کرده‌ایم.

وی در ادامه ادعا کرد: ایرانی‌ها در حال حاضر، پای میز مذاکره حاضر نمی شوند اما تاریخ نشان داده است که هر زمان فشارها روی تهران افزایش یابد، پای میز مذاکره باز می‌گردد.

هوک با طرح این ادعا که تشدید تحریم‌های واشنگتن علیه تهران بر اقتصاد ایران و کاهش حجم سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی تاثیر گذاشته است، مدعی شد ایرانی‌ها با مشکلات اقتصادی مواجه هستند زیرا آنها اقتصاد خود را نادیده می‌گیرند، تصمیمات بدی اتخاذ می‌کنند و پول زیادی را صرف خشونت در خاورمیانه می‌کنند.  

انتهای پیام/

مصاحبه برایان هوک با روزنامه سعودی الشرق‌الاوسط

برچسب ها: ایران ، آمریکا ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۱ مهر ۱۳۹۷
تمام بدیهای عالم زیر سر شیطان بزرگ امریکا و نوچه هایش است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۱ مهر ۱۳۹۷
سلام این برایان هوک اوج خائن وجنایتکار دنیا است کسی در دنیا امریکارایک کشور نمیشناسد امریکا یک جعل وتحریف درتاریخ است امریکا اصالت ندارد امریکا کشور تحریف شده وخاضبانه سرخبوستان امریکا است وقتی جنین کشور جعلی وجود دارد قانون ان جعلی هست سازمانهایان جعلی هست مرگ بر دولت مردان امریکا
United States of America
ناشناس
۰۱:۱۱ ۰۲ مهر ۱۳۹۷
ننگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۷
اهاي. هوك. اهاي هوک. پس اون ٤ كشورديگر در اين قرارداد. چه كاره بودند حتما امده بودند اوباما را تشويق كنند و شوراي امنيت هم همينطور ،،. اهاي هوك. تاريخچه شما پر از خيانت و ظلم و دزدي و دروغ. راهزني. است
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۴۹ ۰۱ مهر ۱۳۹۷
دلار۲۵۰۰ تومن الان ۱۴۰۰۰ هزارتومن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۱ مهر ۱۳۹۷
چه ربطی به موضوع دارد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۷
ترامپ فقط برو بمیر .................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۱ مهر ۱۳۹۷
پس چرا مجلستون قبولش کرد ؟
United States of America
ناشناس
۰۱:۱۲ ۰۲ مهر ۱۳۹۷
نه مجلس سنا نه مجلس نمایندگان آمریکا هیچ کدومش تصویب نکرد برجام رو,قبول نداشتن برجام رو و میگفتن این به نفع جمهوری اسلامیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۱ مهر ۱۳۹۷
مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا
آخرین اخبار