خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛

نشست مجمع عمومی سازمان ملل به روایت آمارها

با توجه به نزدیک بودن هفتاد و سومین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک خبرگزاری فرانسه آماری را درباره این مجمع ارائه داده است.

نشست مجمع عمومی سازمان ملل به روایت آمارهابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به نزدیک بودن نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک خبرگزاری فرانسه آماری را درباره این مجمع ارائه داده است.

نزدیک به 130 تن از سران کشورهای جهان این هفته به نیویورک می‌روند تا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد که هر سال برای بحث و تبادل نظر درباره مشکلات اصلی جهان برگزار می‌شود، شرکت کنند. در این فرصت آنها درباره توافقنامه‌ها، پشت پرده مذاکره می‌کنند و معمولا نقطه نظرهای متفاوتی ارائه می‌دهند.

این گزارش در ادامه آماری را درباره نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه کرده است.

نشست امسال هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد است. اولین نشست این مجمع در سال 1945 ، سال تاسیس سازمان ملل متحد، برگزار شد. در طول سال‌ها، این نشست به بهترین فرصت برای گردهمایی و لابی همه نوع سازمان های غیردولتی تبدیل شده است. این سازمان‌ها در حاشیه مجمع عمومی با حضور افراد مشهور جلسات بحث و رویدادهای فرهنگی زیادی برگزار می‌کنند.

این نشست هر سال خبرنگاران زیادی را جذب می‌کند. به گفته سازمان ملل امسال بیش از 3 هزار خبرنگار برای صدور مجوز درخواست داده‌اند.

193 کشور عضو سازمان ملل هستند که نمایندگان همه آنها در مجمع عمومی امسال حضور دارند اما همه این نمایندگان در سطح سران نیستند. دونالد ترامپ و امانوئل مکرون از جمله سران شرکت کننده در نشست امسال هستند اما سران برخی دیگر از کشورها همچون ولادیمیر پوتین و آنگلا مرکل ترجیح داده‌اند وزرای خارجه خود را به این مجمع بفرستند.

برخی سران اگر از انتقادهای جامعه بین‌المللی بیمناک شوند ممکن است در آخرین لحظات سفر خود را لغو کنند. یکی از آنها نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا است که اعلام کرده در این سفر نگران جانش است.

از روز سه‌شنبه نمایندگان کشورها از ساعت 9 صبح تا 21 شب در صحن بزرگ سازمان ملل به سخنرانی خواهد پرداخت. نماینده هر کشور 15 دقیقه وقت سخنرانی دارد اما آنان اغلب بیشتر از وقت خود سخنرانی می‌کنند. طولانی‌ترین سخنرانی تاریخ مجمع عمومی متعلق به فیدل کاسترو است. سخنرانی او در مجمع عمومی سال 1960 چهار ساعت و 29 دقیقه طول کشید.

پلیس نیویورک برای مقابله با هر حمله‌ای در حالت آماده‌باش است. هر سال هنگام برگزاری مجمع عمومی محله‌ای که سازمان ملل در آن قرار دارد تبدیل به دژی محکم می‌شود. صدها پلیس با لباس پلیس و لباس شخصی در این محله مستقر می‌شوند و تک‌تیراندازهای زبده بر روی بام‌ها و روی قایق‌ها در «ایست ریور» استقرار می یابند. امسال پلیس نیویورک 230 بلوک سیمانی هم در نقاط حساس گذاشته است.

مجمع عمومی به معنی روزهای سیاه راه بندان و ترافیک در شهر نیویورک است. برای همین از روزها پیش از طریق آگهی به مردم نیویورک هشدار داده شده است اما گردشگران ممکن است در آخرین لحظات متوجه راه بندان‌ها شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار