مشاور امور بین الملل میراث فرهنگی اردبیل:

اردبیل می تواند به مقصد سفر گردشگری کشورهای عربی تبدیل شود

مشاور امور بین الملل مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: استان اردبیل توانمندی لازم برای تبدیل شدن به مقصد سفر گردشگری کشورهای عربی را دارد.

حسن عظیم زاده، مشاور امور بین الملل مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار داشت: جاذبه های گردشگری موجود در استان اردبیل متنوع و قابل توجه است و با معرفی گسترده می توان این استان را به مقصد سفر ساکنان کشورهای عربی تبدیل کرد.

وی اضافه کرد: در راستای معرفی جاذبه ها باید با انسجام بیشتر و توجه به نیاز گردشگران گام برداشت و بتوان ظرفیت های متنوع را در حد گسترده معرفی کرد.

مشاور امور بین الملل مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استانداری اردبیل تاکید کرد: از جمله در حوزه گردشگری سلامت این استان ظرفیت های متنوعی دارد و به ویژه توانمندی شهرستان سرعین در این حوزه باید معرفی شود.

عظیم زاده با بیان اینکه در راستای رونق گردشگری خارجی باید به کشورهای همسایه به ویژه جمهوری آذربایجان و ترکیه توجه ویژه داشت، ادامه داد: در وضعیتی که سالانه بیش از 47 میلیون گردشگر وارد ترکیه می شوند باید از تجارب موفق این کشورها نیز در رونق گردشگری خارجی بهره گرفت.

وی با اذعان به اینکه در فرصت نمایشگاه ها می توان توانمندی های استان را تشریح کرد، اضافه کرد: نمایشگاه گردشگری شهر وان در ترکیه نیز ظرفیت کم نظیری فراهم ساخته است.

عظیم زاده تاکید کرد: در چنین رویدادهایی باید بسته های سرمایه گذاری و گردشگری استان به متقاضیان ارائه شود.

وی همچنین کنفرانس و نمایشگاه گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو را نیز فرصت مناسبی برای تشریح توانمندی های استان در حوزه گردشگری سلامت دانست.

انتهای پیام/ح

اردبیل در حوزه گردشگری سلامت ظرفیت های متنوعی دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.