آخرین توضیحات دیوان عدالت اداری درباره پرونده بورسیه‌ها

معاون قضایی امور اداری استخدامی دیوان عدالت اداری به تشریح آخرین جزئیات پرونده بورسیه‌ها پرداخت.

آخرین توضیحات دیوان عدالت اداری درباره پرونده بورسیه‌هابه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به دنبال طرح ابهاماتی توسط برخی افراد و مسئولان وزارت علوم و دانشگاه ها درباره آرای شعب دیوان عدالت اداری در مورد پرونده‌های موسوم به بورسیه‌ها محدث معاون قضایی امور اداری استخدامی دیوان عدالت اداری اظهار کرد: احکام دیوان عدالت اداری در مورد پرونده‌های معروف به بورسیه‌ها با دقت و رعایت همه جوانب و بر اساس قانون و مداقه در اسناد و مدارک صادر شده و روشن و شفاف است و مسئولان وزارت علوم و دانشگاه‌ها باید طبق قانون اقدامات لازم را برای جذب و بکارگیری تعداد افرادی که رای به نفع آن‌ها صادر شده انجام و گزارش اجرای رای را به دیوان عدالت اداری ارائه کنند.

وی درباره جزئیات رسیدگی به پرونده دانشجویان بورسیه افزود: همان گونه که قبلا هم از سوی روابط عمومی دیوان عدالت اداری اعلام شده از زمان طرح موضوع بورسیه ها در سال 93 تا پایان سال 96 تعداد 328 فقره شکایت مطرح که طی آن‌ها ادعا شده علی رغم طی کردن فرآیند قانونی، از جمله، مراحل گزینش، احراز صلاحیت‌های علمی و پذیرفته شدن به عنوان دانشجوی بورسیه، در عین حال وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و برخی از دانشگاه‌ها بدون دلیل قانونی ضمن لغو بورسیه، فرآیند جذب ایشان را متوقف و ابطال کرده‌اند. در این مورد پس از تشکیل پرونده و با احراز صلاحیت رسیدگی، فرآیند قانونی تبادل لایحه و اخذ دفاعیه و توضیحات از مسئولان مربوطه در وزارت علوم و دانشگاه‌های طرف شکایت اخذ و به دور از فضاسازی‌های رسانه‌ای اقدام به صدور رای کرده است.

معاون قضایی امور اداری استخدامی دیوان عدالت اداری در پاسخ به این سوال که برخی ادعا کرده اند که دیوان عدالت اداری به صلاحیت‌های علمی افراد بورسیه ورود کرده است، گفت: این ادعا کاملا کذب است، بلکه رسیدگی به پرونده‌های بورسیه از جهت مطابقت با قانون و شرایط از قبیل سن و معدل و اعلام نیاز دانشگاه‌ها به رشته‌های مورد نظر مورد رسیدگی گرفته و با توجه به مصوبه شماره 630و 720 شورای عالی انقلاب فرهنگی دیوان عدالت اداری وارد صلاحیت‌های علمی افراد نشده است. بنا بر این بهتر است برخی افراد و مقامات مسئول از فرافکنی و اظهارنظرهای غیر اصولی و بدون اطلاع از محتوای پرونده‌ها خودداری و به وظایف قانونی خود عمل کنند.

محدث افزود: پرونده‌هایی که جهت شکایت آن‌ها صلاحیت علمی بوده به هیات‌های تعیین شده توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اساس همان مصوبه 630 و 720 ارجاع شده است.

معاون قضائی امور اداری استخدامی دیوان عدالت اداری با رد برخی ادعاها درباره حکم دیوان عدالت اداری برای دانشجویان با معدل 12 گفت: این گونه صحبت‌ها ناشی از عدم اطلاع از محتوای پروندها است تمامی افرادی که از دیوان عدالت اداری رای گرفته اند حد نصاب معدل قانونی بر اساس اعلام دانشگاه‌ها را داشته‌اند و اکثریت قریب به اتفاق دارای معدل های ممتاز و بالا بوده اند.

معاون قضایی امور اداری استخدامی دیوان عدالت اداری در پایان به مسئولان وزارت علوم، دانشگاه‌ها و افراد توصیه کرد قبل از صحبت درباره پرونده‌های بورسیه اطلاعات خود را تکمیل و از اظهارنظرهای غیر دقیق و غیر مسئولانه خودداری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار