راهیابی دانش آموزان شهرستان باوی به مسابقات جهانی چرتکه

مدیر آموزش و پرورش شهرستان باوی از راه یابی ۷ نفر از دانش آموزان شهرستان باوی به مسابقات جهانی محاسبات ذهنی ریاضیات با چرتکه خبر داد.

مجید موحدیان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان باوی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: مسابقات کشوری محاسبات ذهنی ریاضی با چرتکه در کرج  برگزار شد و حنانه بن محمد، سیده حورا حسینی، سید رضا حسینی، پرنیان عباسیان، درسا میر دورقی، مهدیه عامری  و فاطمه عامری از شهرستان باوی، از بر گزیدگان این مسابقات با کسب بالاترین امتیاز هستند که به مسابقات جهانی را پیدا کردند.

وی بیان داشت: بیش از هزار نفر به مسابقات کشوری راه یافتند و از بین این افراد، 7 دانش آموز از شهرستان باوی به مسابقات جهانی که قرار است در سال جاری  برگزار  شود راه یافتند.

موحدیان عتوان کرد: رشد قوه خلاقیت و تقویت اعتماد به نفس در بین کودکان را از جمله اهداف برپایی دوره های آموزشی چرتکه  است و محاسبات ذهنی ریاضیات با چرتکه در افزایش قدرت ذهن، قدرت تخیل، تمرکز، توانایی حل مسئله و تحلیل کودکان تاثیر دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان باوی افزود: چرتکه قدیمی‌ترین کامپیوتر جهان ، ابزاری است که برای محاسبه چهار عمل اصلی جمع، تفریق، ضرب و تقسیم در ریاضی و در حالت پیشرفته‌تر برای محاسبه کسر و ریشه مربع اعداد استفاده می شود.

انتهای پیام/م

حضور دانش آموزان باوی در مسابقات چرتکه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.