مقامات سابق آمریکا: اهداف دولت ترامپ با تحریم محقق نمی‌شود/ سقوط نظام ایران خوش‌خیالی است

۵۳ تن از مقامات پیشین حوزه سیاست خارجی آمریکا در بیانیه‌ای اعتراف کرده‌اند که اهداف واشنگتن در قبال ابران به تنهایی با تحریم محقق نخواهد شد.

مقامات سابق آمریکا: اهداف واشنگتن به تنهایی با وجود تحریم‌ها علیه ایران محقق نمی‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ۵۳ تن از مقامات پیشین حوزه سیاست خارجی آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در بیانیه‌ای اعتراف کرده‌اند که اهداف آمریکا در قبال ایران به تنهایی از طریق تحریم محقق نشده و آمریکا با خروج از برجام به هیچ یک از اهدافش نمی‌رسد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «استراتژی فعلی دولت ترامپ در قبال ایران اعمال فشار حداکثری اقتصادی، سیاسی و نظامی برای تغییر رفتار این کشور -اگر نگوییم ساقط کردن نظام حاکم بر آن- است.

مقامات سابق آمریکا که در بین آنان مادلین آلبرایت، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا و «جیمز کلپر» مدیر اسبق اداره اطلاعات ملی این کشور نیز حضور دارند، در این بیانه گفته‌اند که آن‌ها از برخی از اهداف دولت آمریکا علیه ایران حمایت می‌کنند اما معتقدند تحقق این اهداف تنها از طریق راهبردی چند جانبه و با تلفیق فشار و دیپلماسی میسر خواهد بود.

آنها همچنین در این بیانیه عنوان کرده‌اند که خروج دولت ترامپ از برجام تحقق اهداف دولت آمریکا در قبال ایران را دشوارتر از قبل کرده است.

مقامات سابق سیاست خارجی آمریکا در بخش دیگری از نامه خود با اشاره به تلاشهای براندازانه واشنتگن علیه کشورمان نوشته‌اند: «سیاست دولت [ترامپ] برای تغییر نظام ایران ناشی از خوش‌خیالی و برداشت غلط دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا از آسیب‌پذیری ایران است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «تهاجم نظامی آمریکا به عراق در سال 2003 به خوبی ناتوانی ما را در برآورد دقیق تاثیر بلندمدت اقداماتمان یادآوری می‌کند.»

بیانیه مذکور یک روز پیش از سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل منتشر شده است. ترامپ روز سه‌شنبه در اولین روز از هفتاد و سومین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل برای دومین بار در دوران ریاست‌جمهوری خود در این نشست سخنرانی خواهد کرد و روز چهارشنبه نیز قرار است ریاست نشستی را در شورای امنیت برعهده داشته باشد که یکی از موضوعات اصلی موردبحث در آن ایران خواهد بود.

انتهای پیام/

بیانیه مقامات سابق آمریکایی درباره سیاست‌های دولت آمریکا در قبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۲ مهر ۱۳۹۷
برو بمیر ترامپ
آخرین اخبار