فغانی برای ششمین بار داور دربی پایتخت شد/کفه ترازوی پیروزی به سود استقلال

داور بین المللی فوتبال کشورمان برای ششمین بار قاضی دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس، در دربی پایتخت شد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق اعلام کمیته داوران فدراسیون فوتبال ایران، علیرضا فغانی، داور بین المللی فوتبال کشورمان برای ششمین بار قاضی دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس شد و محمدرضا منصوری و رحیم شاهین هم او را در امر قضاوت یاری خواهند کرد.

علیرضا فغانی در داوری مسابقات استقلال و پرسپولیس با تجربه است و تا کنون 5 بار این بازی را قضاوت کرده که آمار به سود استقلال است. 

فغانی در 13 بهمن 1390 نخستین قضاوتش در شهرآورد پایتخت را انجام داد  که با درخشش و هت تریک ایمون زاید، این مسابقه با نتیجه 3 بر 2 به سود پرسپولیس به پایان رسید.

میلاد میداوودی وفریدون زندی 2 گل استقلال را به ثمر رساندند و مهرداد اولادی هم در دقیقه 67 اخراج شد اما معجزه زاید، مهاجم ایرلندی- لیبیایی سرخ پوشان از راه رسید و او در کمتر از 10 دقیقه با هت تریکش نتیجه را 3 بر 2 به سود تیم مصطفی دنیزلی بازگرداند.

دومین قضاوت فغانی در دربی هم 15 شهریور 1392 در شهرآورد 77 انجام شد که در نهایت به تساوی صفر بر صفر رسید. در دربی 26 شهریور 1395 هم تقابل آبی پوشان و سرخپوشان صفر بر صفر شد تا بازی های سرد و بی روح 2 تیم کماکان ادامه داشته باشد.

در شهرآورد 84 هم که چهارمین داوری فغانی بود، در بازی جنجالی و پر برخورد، ابتدا پرسپولیس با گل سروش رفیعی پیش افتاد اما استقلالی ها با هدایت علیرضا منصوریان به پیروزی رسیدند. فرشید اسماعیلی،علی قربانی و کاوه رضایی برای آبی ها و در ادامه سید جلال حسینی برای شاگردان برانکو گلزنی کردند تا این بازی با برد شاگردان علیمنصور به اتمام برسد.

علیرضا فغانی در آن بازی به امید ابراهیمی، فرشید اسماعیلی و رابسون جانواریو از استقلال و حسین ماهینی و سیدجلال حسینی از پرسپولیس کارت زرد نشان داد و سید مهدی رحمتی هم اخراج شد.

12 بهمن 1396 هم 2 تیم استقلال و پرسپولیس در دربی پایتخت به مصاف هم رفتند که شاگردان وینفرد شفر آلمانی با تک گل وریا غفوری به پیروزی یک بر صفر رسیدند. 

در دربی هایی که با قضاوت فغانی برگزار شده است، استقلال 2 برد و پرسپولیس یک پیروزی کسب کرده اند و 2 بازی هم با تساوی بدون گل به اتمام رسیده است.

دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته هشتم رقابت های لیگ برتر، 5 مهرماه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید: 

دربی پایتخت فوتبال ایران به نام آتشنشان نامگذاری می شود

فغانی: کمیته داوران برای قضاوت دربی با من صحبت نکرده است

اصفهانیان: فغانی درخواستی به کمیته داوران نداده است


انتهای پیام/

علیرضا فغانی داور دربی ایران شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۰۲ مهر ۱۳۹۷
داور دربي هوادار پرسپولیسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۰۲ مهر ۱۳۹۷
داور دربي هوادار پرسپولیسه
آخرین اخبار