در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

لزوم کاهش مصرف آنتی بیوتیک و دور ریز غذا/ تدوین پروتکل میزان نیاز بیماران به دارو‌های آنتی‌بیوتیک

مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی درمانی البرز گفت: پروتکلی در خصوص میزان نیاز بیماران به دارو‌های آنتی بیوتیک تدوین شده است.

کاهش مصرف آنتی بیوتیک و دور ریز غذا پس از اجرای طرح تحول/ تدوین پروتکلی در خصوص میزان نیاز بیماران به داروهای آنتی بیوتیککوروش سلیمی مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی درمانی البرز در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت در بحث مدیریت منابع و کاهش هزینه‌های بیمارستانی کارهایی خوب انجام شده است و بیمارستان‌ها طرح‌های مطالعاتی را در این زمینه ارائه کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین طی چند ماه اخیر طرح‌هایی برای کنترل هزینه‌های حوزه سلامت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور انجام شده که در این بین موضوع دور ریز غذا و مصرف آنتی‌ بیوتیک  نیز مورد توجه قرار گرفته است.

سلیمی تاکید کرد: در دانشگاه علوم پزشکی البرز در بحث آنتی‌بیوتیک و برخی از داروها کمیته‌هایی مختلف تشکیل شده است  و از نظر علمی نیاز بیشتر بیماران به انواع مختلف آنتی‌بیوتیک بررسی و نتایج خوبی بدست آمد که به تدوین  پروتکل‌هایی منجر شده است.

وی اظهار کرد: مصرف بی‌رویه دارو عوارضی خطرناک برای بیماران به همراه دارد؛ به‌طور مثال مصرف برخی آنتی‌بیوتیک‌ها سلامتی بیماران را به خطر خواهد انداخت.

ارجاع لوازم  استریل  پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی 

سلیمی بیان کرد: برخی از وسایل و تجهیزات پزشکی به همراه ملزومات مصرفی، به شرط رعایت کامل استریل به تعداد مشخص قابل استفاده در دانشگاه علوم پزشکی البرز است که در حال بررسی برای ابلاغ این نتایج به مراکز درمانی ذی‌ربط هستیم.

وی اضافه کرد: استفاده چندباره از برخی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی در همه‌جای دنیا رایج بوده و این موضوع مورد تایید سازمان جهانی بهداشت است.

سلیمی در خصوص پرداخت بدهی بیمه‌ها بیان کرد: هنوز مطالبات چند ماه پایانی سال 96 بیمه به ما پرداخت نشده است و بیمه سلامت به‌تازگی چند درصد از مطالبات هر ماه را پرداخت کرده که آن را بین دانشگاه‌های زیر مجموعه خودمان توزیع می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار