پیام مشترک وزرای آموزش‌وپرورش و کشور به مناسبت آغاز سال تحصیلی؛

ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت در پرتو مشارکت ملی مردم/ بازگشایی مدارس؛ مهم ترین رخداد فرهنگی کشور

وزرای آموزش و پرورش و کشور در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی بر مشارکت مردم در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت تاکید کردند.
 
بطحاییبه گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی و عبدالرضا رحمانی فضلی، وزرای آموزش‌وپرورش وکشور به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۹۸-۹۷ پیام مشترکی صادر کردند.
 
در این پیام با تبریک و تهنیت به مناسبت حلول بهار تعلیم و تربیت به معلمان فرهیخته، مدیران دلسوز، دانش آموزان عزیز و اولیاء ارجمند بر نقش و جایگاه آموزش‌وپرورش به‌عنوان هدف و ابزار توسعه تأکید شده است.

همچنین از شورا‌های آموزش‌وپرورش در سراسر کشور به ریاست استاندران محترم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان آموزش، تربیت و توسعه نام‌برده شده است که هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید شورا‌های آموزش‌وپرورش می‌تواند با بهره‌گیری از خرد جمعی و مشارکت نخبگان و صاحب‌نظران با اتخاذ تصمیمات ارزنده و پرثمر و جذب امکانات مختلف کشور، نقش مؤثر خود را در عرصه فعالیت‌های آموزشی و توسعه و ارتقاء مؤلفه‌های تعلیم و تربیت، فعالانه‌تر از قبل ایفا کنند و از استانداران به‌عنوان رؤسای شورا‌های آموزش‌وپرورش خواستند تا در چند محور برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت کشور، گام‌های اساسی بردارند.

متن این پیام به شرح زیر است:

به نام خداوند قادر متعال

مهرماه، فصل رویش و شکوفایی جوانه‌های دانایی و توانایی و بازگشایی مدارس در آغازین روز آن؛ مهم‌ترین رخداد فرهنگی کشور است.

بدون تردید نقش و جایگاه آموزش‌وپرورش به‌عنوان هدف و ابزار توسعه، نقشی بی‌بدیل است و معلمان فرهیخته، مدیران دلسوز و دانش آموزان عزیز، نقش‌آفرینان اصلی حرکت جامعه به‌سوی توسعه و پیشرفت هستند.

امروزه مطالبه و انتظارات جامعه و اولیاء محترم از نظام آموزش‌وپرورش، ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت در پرتو ایجاد بستر و فرصت‌های مناسب برای مشارکت ملی مردم و همه دستگاه‌ها در امر آموزش‌وپرورش است.

معتقدیم شورا‌های آموزش‌وپرورش در سراسر کشور به ریاست استاندران محترم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان آموزش، تربیت و توسعه هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید می‌تواند با بهره‌گیری از خرد جمعی و مشارکت نخبگان و صاحب‌نظران با اتخاذ تصمیمات ارزنده و پرثمر و جذب امکانات مختلف کشور، نقش مؤثر خود را در عرصه فعالیت‌های آموزشی و توسعه و ارتقای مؤلفه‌های تعلیم و تربیت، فعالانه‌تر از قبل ایفا نماید.

آغاز سال تحصیلی جدید را مغتنم شمرده، از همه دلسوزان نظام تعلیم و تربیت، مسئولان سیاسی، مدیران اجرایی و صاحبان نفوذ اجتماعی و دینی می‌خواهیم زمینه حضور همه آحاد جامعه را برای مشارکت بیشتر در امر توسعه آموزش‌وپرورش مهیا سازند.

ضروری است استانداران محترم به‌عنوان رؤسای شورا‌های آموزش‌وپرورش، در راستای اجرای هر چه سریع­تر محور‌های زیر در نظام تعلیم و تربیت کشور، گام‌های اساسی بردارند:

- حفظ و تقویت اتحاد ملی و انسجام اسلامی.

- ارتقاء کیفیت و انعطاف‌پذیری آموزش‌وپرورش متناسب با ویژگی‌های مناطق مرزی.

- تقویت مشارکت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان در آموزش‌وپرورش.

- بسط عدالت آموزشی و ایجاد زمینه دسترسی دانش آموزان به آموزش‌وپرورش باکیفیت.

ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت حلول بهار تعلیم و تربیت به معلمان فرهیخته، مدیران دلسوز، دانش آموزان عزیز و اولیاء ارجمند، امیدواریم که همگی در جهت نهادینه‌سازی فرهنگ مشارکت و استفاده از ظرفیت‌های ایجادشده در قانون شورا‌های آموزش‌وپرورش، با بهره‌گیری از وصایای امام راحل (ره) و رهنمود‌های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بتوانیم در انجام رسالت بزرگ ترغیب همگان نسبت به مقوله تعلیم و تربیت همه فرزندان این مرزوبوم، به‌نوبه خود سهمی قابل‌توجه ایفا کنیم.

انتهای پیام/

پیام مشترک وزیر آموزش‌وپرورش و وزیر کشور به مناسبت آغاز سال تحصیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار