استفاده کره شمالی از «پول مجازی» برای دور زدن تحریم‌های آمریکا

بنا بر ادعای ایژیا تایمز، کره شمالی از ارز رمزنگاری شده به منظور دور زدن تحریم‌های آمریکا استفاده می‌کند و حتی در حال ساخت یک ارز مجازی مخصوص به خود است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایژیا تایمز، دو کارشناس امور اطلاعاتی و مالی مستقر در واشنگتن مدعی شدند که کره شمالی از پول های مجازی به منظور دور زدن تحریم های آمریکا استفاده می کند.

این دو کارشناس به نام های «لوردز میراندا» و «راس دلستون» که در حوزه مبارزه با پولشویی در واشنگتن فعالیت دارند، اعلام کردند به نظر می رسد کره شمالی از طریق ارزهای رمزنگاری شده (پول مجازی) به مبادله های تجاری می پردازد و حتی در حال ساخت یک ارز مجازی مخصوص به خود است.

این دو کارشناس در یک متن مشترک برای ایژیا تایمز نوشتند: ارزهای رمزنگاری شده این امکان را به کره شمالی می دهند که بتواند تحریم های آمریکا را دور بزند. آنها می توانند با کمک سیستم های انتقال پول مختلف در جهان از سازمان های مالی بین المللی که با آمریکا روابط بانکی دارند استفاده کنند تا بتوانند تحریم های آمریکا را دور بزنند.

این دو کارشناس همچنین اعلام کردند: کره شمالی همچنین در حال ایجاد پول مجازی مختص به خود همانند «بیت کوین» است. ایجاد این ارز مجازی می تواند کار آنها را برای باز کردن حساب های آنلاین تحت پوشش یک ملت غیرواقعی و به صورت ناشناس برای برقراری ارتباط های تجاری آسان تر کند.

آنها در ادامه مدعی شدند: کره شمالی حتی می تواند خدمات کیف پول آنلاین –حسابهای بانکی مجازی--هم راه اندازی کند که می تواند پول های مجازی را ذخیره و دریافت کند و حتی آنها را به حسابهای بانکی اروپایی که اطلاعات شخصی کاملی ندارند و یا حسابهایی که تحت تأثیر تحریم های آمریکا قرار نگرفته اند، واریز کند. به عنوان مثال، کره شمالی می تواند یک حساب بانکی مجازی با استفاده از یک سرویس مستقر در روسیه باز کند و از طریق آن پول مجازی خود را به یک حساب بانکی مجازی در بلغارستان منتقل کند و سپس دوباره آن را به حسابی دیگر در یونان واریز کند و همه این فرآیند به صورت ناشناس صورت گیرد. پس از آنکه این پول از طریق چندین حساب مختلف ناشناس جابجا شد، در نهایت این ارز مجازی راه خود را به حسابهای اروپایی که با آمریکا در ارتباط هستند، باز می کنند.

این دو کارشناس همچنین نوشتند: پس از اتفاقاتی که برای ایران افتاد، کره شمالی هم تصمیم گرفته است پول مجازی مختص به خود را برای دور زدن تحریم های آمریکا ایجاد کند.


انتهای پیام/

استفاده کره شمالی از پول مجازی برای دور زدن تحریم‌های خود

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار