فعالیت ۸ مرکز فن آور رشد در پارک علم فناوری خراسان رضوی

معاونت ایجادو توسعه واحد‌های فناورپارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: در پارک علم فناوری خراسان رضوی ۸ مرکز فن آور رشد فعالیت می‌کنند.

فعالیت  ۸ مرکز فن آور رشد در پارک علم فناوری خراسان رضویبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تفضلی معاون ایجاد و توسعه واحد‌های فناورپارک علم و فناوری خراسان رضوی  در نشست خبری  با اصحاب رسانه گفت: در پارک علم فناوری خراسان رضوی ۸ مرکز فن آور رشد فعالیت می‌کنند که سه مرکز در شهرستان‌های نیشابور، گناباد و تربت حیدریه و ۵ مرکز در مشهد قرار دارد.
 
وی افزود: ۵ مرکز رشد و فناوری مشهد شامل حوزه‌های فنی مهندسی، آی تی و آی سی تی، انرژی نفت و گاز و پتروشیمی، فرهنگی و زیارتی و کشاورزی است.
 
 معاون ایجاد و توسعه واحد‌های فناورپارک علم و فناوری خراسان رضوی با بیان اینکه از ابتدای تاسیس پارک علم و فناوری در سال ۸۱ تا کنون از ۷۰۰ طرح و شرکت حمایت شده، ادامه داد: باتوجه به محدودیت‌ها و ظرفیت‌هایی که داشتیم، بالغ بر ۴۰ درصد نرخ موفقیت داشتیم.

تفضلی گفت: بیش از ۳۵۰ شرکت توانستند کسب و کار پایدار شکل داده و وارد بازار کار شوند.

وی با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر شرکت‌های پارک علم و فناوری، افزود: تحریم‌ها برای شرکت‌های ما هم تهدید بود و هم فرصت، از طرفی در بحث تامین مواد اولیه و ارز شرکت‌های ما به مشکل برخوردند و از طرف دیگر این شرکت‌ها بر مبنای دانش و سرمایه انسانی پایه گذاری شده است و فضای بازار برای شرکت‌های ما باز‌تر می‌شود.

معاون ایجاد و توسعه واحد‌های فناور پارک علم و فناوری ادامه داد: یکی از اهداف ما ارتباط پایدار و مستمر با دانشگاه است بعلت اینکه نیروی انسانی برای کسب و کار از دانشگاه استخراج می‌شود.
 
انتهای پیام//ف.ش

نشست خبری معاونان پارک علم و فناوری خراسان رضوی

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار