فیصل مقداد: با جنگ یا بدون جنگ به ادلب می‌رویم/ چرا آمریکا نمی‌خواهد سوریه از دوستانش کمک بگیرد؟

معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت با جنگ یا بدون جنگ به ادلب خواهیم رفت و آن را تحت کنترل خواهیم گرفت.

فیصل مقداد: با جنگ یا بدون جنگ به ادلب خواهیم رفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی النشره لبنان، فیصل مقداد، معاون وزیر امور خارجه سوریه پیرامون تصمیم مسکو برای تحویل سامانه موشکی اس-300 به سوریه گفت: ”روابط سوریه و روسیه به شکلی عمیق و خالصانه در چارچوب جنگ علیه تروریسم متحول شده است و مقامات روسیه نقشی سازنده در اجرای قطعنامه های سازمان ملل در مبارزه با تروریسم ایفا کرده اند و ما معتقدیم تلاشی که روسیه در چارچوب مبارزه با تروریسم و تجاوز داشته تلاشی مخلصانه بوده است از این رو از هر پیشرفتی در روابط دو طرف غافلگیر نمی شویم زیرا ما هم یکی از طرف های مبارزه با تروریسم بین المللی هستیم“.

وی در گفتگو با روزنامه الوطن سوریه خاطر نشان کرد ”همه تلاش های سیاسی و دیپلماتیک در طول دوران گذشته با هدف تسلط مجدد دولت سوریه بر اراضی این کشور بوده است و وقتی سوریه خاک خود را از دست تروریسم آزاد کند قطعنامه های شورای امنیت را اجرا و حاکمیت خود را بر خاک و مردمش به شکلی اساسی اعمال خواهد کرد از این رو معتقدیم بازپس‌گیری ادلب امری طبیعی است و نباید به هیچ وجه مجالی برای گمانه زنی باشد. کشور سوریه در حال بازگشت به وضعیت قبل است و درعا و دمشق و حلب بخش های جدا نشدنی از کشور سوریه هستند. وی با اشاره به برخی گروه‌های کُرد، آنها را که هنوز با عوامل خارجی چانه‌زنی می کنند گروه‌هایی سیاسی برشمرد که نماینده نظر یا مواضع قشرهای مختلف ملت سوریه در برابر تعهد به تمامیت ارضی و مردمی سوریه نیستند و گروه هایی منزوی هستند که ملت سوریه می داند چگونه در برابر آنها بایستد“.

فیصل مقداد در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: ”آمریکا و عربستان چگونه به خود اجازه می دهند تروریست های خود را با پشتوانه مالی از چهارگوشه دنیا بفرستند و در مقابل برای دولت سوریه این حق را قائل نمی شوند که از دوستان خود کمک بگیرد. او خاطرنشان کرد بازی آمریکا برملا شده و مکر و نیرنگ پایان یافته و سوریه پیروز شده است“.

مقداد افزود: ”همان طور که در همه مناطق سوریه پیروز شدیم در ادلب هم پیروز خواهیم شد و این پیام برای همه طرف های مربوطه آشکار است. ما با جنگ یا بدون جنگ به ادلب می آییم و ترجیح می دهیم بدون جنگ بیاییم اما سایر جوانب در این جنگ علنی حد و مرزهای خود را دارد. کسانی هم که به آمریکا اعتماد می کنند باید آگاه باشند ارتش سوریه به همه مناطق سوریه خواهد آمد تا سیطره خود و حاکمیت دولت سوریه را اعمال کند“.

انتهای پیام/

اظهارات فیصل مقداد درباره عملیات بازپس‌گیری ادلب

برچسب ها: سوریه ، روسیه ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار