شیران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کمک ۴.۵ میلیاردی مردم به مراکز نیکوکاری تهران/ افزایش مراکز نیکوکاری تا پایان سال

مدیر کل کمیته امداد استان تهران گفت: مردم استان تهران از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه بیش از 4 میلیارد و 500 میلیون تومان برای امور نیازمندان به مراکر نیکوکاری کمک کردند.

کمک ۴.۵ میلیاردی مردم به مراکز نیکوکاری تهران/ افزایش مراکز نیکوکاری تا پایان سالحمیدرضا شیران مدیر کل کمیته امداد استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه مراکز نیکوکاری با هدف نهادینه سازی فرهنگ احسان و نیکوکاری ایجاد شده‌اند، اظهار کرد: این مراکز توسط مردم اداره می‌شوند و به صورت محله محور با شناسایی خیران و نیازمندان هر محله از طریق خیران به نیازمندان کمک رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۷ مرکز نیکوکاری در استان تهران مشغول فعالیت هستند، بیان کرد: این مراکز با محوریت مساجد در محله‌ها فرهنگ نوع دوستی را گسترش می‌دهند و تعداد آن‌ها تا پایان سال ۹۷ به ۱۰۰ مرکز می‌رسد.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: مردم استان تهران از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه بیش از 4 میلیارد و 500 میلیون تومان به صورت نقدی، غیر نقدی و تخفیفات برای امور نیازمندان به مراکر نیکوکاری کمک کرده‌اند.

شیران افزود: مراکز نیکوکاری در زمینه‌های مختلف بهداشتی، درمانی، رفاهی، آموزشی، تجهیزاتی، کمک هزینه خرید جهیزیه و مالی به نیازمندان خدمات ارائه می‌دهند.

وی تاکید کرد: در مراکز نیکوکاری اطلاعات نیازمندان و نیکوکاران محرمانه هستند و کمک‌های جمع‌آوری شده در این مراکز با حفظ عزت نفس و کرامت نیازمندان بدون بروکراسی اداری بین آن‌ها توزیع می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه هم اکنون دو مرکز نیکوکاری با مدیریت بانوان در استان تهران فعالیت دارند، گفت: یک مرکز نیکوکاری جدید با مدیریت بانوان به زودی افتتاح و مقدمات ایجاد یک مرکز دیگر نیز فراهم شده است.

شیران افزایش توازن اجتماعی و پیوند توانمندی‌های مردم با نیازمندی‌های محرومان را از کارکرد‌های مراکز نیکوکاری کمیته امداد برشمرد و عنوان کرد: توسعه فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری، شناسایی ظرفیت‌های محله‌ها، شناسایی نیازمندان واقعی محله‌ها، شناسایی خیران، ارتقای اعتماد نیکوکاران و پایداری مشارکت آن‌ها و پیوند توانمندی‌های مردم با نیاز‌های محرومان از جمله اهداف و کارکرد‌های راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در استان هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار