ارتقاء منطقه حفاظت شده کوه بافق به پارک ملی

فرماندار بافق بر لزوم ارتقاء منطقه حفاظت شده کوه بافق به پارک ملی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد؛ محمد زاده زحمانی فرماندار بافق در دیدار با نیره پورملایی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد با بیان اینکه موقعیت و پتانسیل‌های شهرستان بافق به ویژه موقعیت معدنی  این شهرستان گفت: بافق اولین شهرستان استان یزد بوده و دارای قدمت زیادی است و با وجود اینکه یک شهر معدنی است از غنای زیادی به لحاظ تنوع زیستی و طبیعی برخوردار است.

زاده رحمانی افزود: جوانان و مردم این شهرستان توجه خاصی به مباحث محیط زیست دارند و با توجه به کمبود نیرو در محیط زیست، آن‌ها آمادگی همیاری و همکاری با نیرو‌های محیط زیست را دارند.

وی با بیان اینکه اداره محیط زیست شهرستان از لحاظ ساختمان اداری مناسب نیست ادامه داد :فرمانداری این آمادگی را دارد که زمینی جهت احداث مرکز تحقیقات زیست محیطی در اختیار محیط زیست قرار دهد.

فرماندار بافق بر لزوم ارتقا منطقه حفاظت شده کوه بافق تاکید کرد و گفت: با توجه به تنوع حیات وحش و موقعیت منطقه حفاظت شده کوه بافق، این منطقه باید به پارک ملی ارتقا یابد و در این خصوص فرمانداری بافق آماده هر گونه همکاری با محیط زیست است.

پورملایی در رابطه با معدن D۱۹ گفت: برخلاف اظهارات رسانه‌ها این معدن هنوز موافقت سازمان را دریافت نکرده و فقط موافقت در حد مطالعات و امکان سنجی اولیه است.

وی افزود:در این خصوص باید مطالعات ارزیابی زیست محیطی انجام شود که در این رابطه ما سه مولفه اقتصاد، محیط زیست وسلامت مردم را همواره مد نظر خواهیم داشت.

مدیر کل محیط زیست استان یزد اظهار امیدواری کرد با توجه به مکاتبات صورت گرفته در خصوص ارتقا سطح حفاظتی کوه بافق به زودی شاهد این ارتقا باشیم.

گفتنی است:در این نشست در رابطه با راه اندازی پاسگاه‌های باجگان و آریز، کمبود نیرو و ساخت و راه اندازی جاده جایگزین جاده گزوئیه مطالبی عنوان شد.

انتهای پیام/ی

تلاش برای  ارتقاء منطقه حفاظت شده کوه بافق

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار