کشت پائیزه در خوزستان ممنوع نیست

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از اعمال کشت پاییزه بدون محدودیت در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد قاسمی نژاد، معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به برگزاری نشست شورای کشاورزی استان و برنامه های ارائه شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: در این نشست سطح زیر کشت، آب مورد نیاز، سهمیه سوخت و نهاده ها تصویب شد و پاییز امسال محدودیت و ممنوعیت کشت در خوزستان نداریم.

وی افزود: بر این اساس مقرر شد در 840 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان غلات پائیزه، سبزی و محصولات جالیزی، گوجه فرنگی و پیاز و سیب زمینی، حبوبات، علوفه و نباتات صنعتی (چغندر قند و نیشکر) و باغات کشت شود.

قاسمی نژاد در ادامه تصریح کرد: برنامه بذر و کود نیز مصوب شده که بخشی از آن تامین شده و بخشی نیز تامین خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در پائیز امسال قرار است ممنوعیت و محدودیت کشت نداشته باشیم، بیان داشت: برنامه تامین آب محصولات کشاورزی به صورت کلی مصوب شده و مقرر است که با سازمان آب و برق خوزستان نیز جلسات کارشناسی در این زمینه برگزار شود و نتایج آن به ستاد مدیریت بحران استانداری اعلام شود.

به گفته معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان احتمال دارد کشت پائیزه با تاخیر نسبت به سال های گذشته و در اواخر پائیز انجام شود.

محمد قاسمی نژاد سهمیه سوخت کشاورزی را 300 میلیون لیتر عنوان کرد و افزود: تامین یک هزار و 381 میلیارد ریال تسهیلات کشت های پائیزه به تصویب رسید، همچنین صندوق بیمه کشاورزی اعلام کرد برای بیمه سطح 850 هزار هکتار آمادگی دارد.

انتهای پیام/گ

آغاز کشت پاییزه در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.