بیات نژاد مطرح کرد؛

مسائل ژنتیکی عامل 50 درصد ناشنوایی افراد در جامعه/ ناشنوایان 17 درصد معلولان تهرانی را تشکیل می‌دهند

مدیر کل سازمان بهزیستی استان تهران گفت: 17 درصد از 134 هزار معلول استان تهران جزء معلولان حوزه شنوایی هستند.

مسائل ژنتیکی عامل 50 درصد ناشنوایی افراد در جامعه/ ناشنوایان 17 درصد معلولان تهرانی را تشکیل می‌دهندبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز (چهارشنبه) همزمان با گرامیداشت روز ناشنوایان مراسم تقدیر از فعالان حوزه ناشنوایان و کم شنوایان استان تهران برگزار شد. در این مراسم داریوش بیات نژاد مدیر کل سازمان بهزیستی استان تهران اظهار کرد: بخش عمده‌ای از نقص و نارسایی‌های جسمی افراد با انجام اقدامات به هنگام بر طرف می‌شود.

وی با بیان اینکه عامل ۵۰ درصد ناشنوایی افراد، مسائل ژنتیکی است، افزود: در سال گذشته خوشبختانه قانونی وضع شد که بر مبنای آن غربالگری شنوایی در کشور اجباری شد.

بیات نژاد افزود:با توزیع و افزایش ارائه خدمات در مناطق مختلف و به ویژه بخش‌های کم برخودار می‌توانیم شاهد کاهش معلولیت ناشنوایی و پیامد‌ها و آسیب‌های ناشی از آن باشیم.

وی با بیان اینکه 17 درصد از 134 هزار معلول استان تهران جزء معلولان حوزه شنوایی هستند، افزود: در تهران حدود ۳ هزار و ۲۰۰ نفر دچار معلولیت خفیف، ۶ هزار و ۹۸ نفر متوسط، ۷ هزار و۶۶۴ نفر شدید و ۵ هزار و ۵۷۰ نفر خیلی شدید هستند.

بیات نژاد عنوان کرد: در صورتی که خدمات و اقدامات خود را گسترش دهیم، می‌توانیم به صورت قابل ملاحظه‌ای گرفتاری‌های جامعه هدف خود را به حداقل ممکن برسانیم.

وی با بیان‌اینکه ۱۴ هزار و ۴۶۰ نفر از ناشنوایان به دلایل ژنتیکی به این عارضه مبتلا شدند، ادامه داد: در عین حال قانون اجباری بودن غربالگری شنوایی کمک بسیاری در این زمینه انجام داده است.

بیات نژاد گفت:: جامعه ناشنوایان شامل ۹هزار و ۸۵۰ هزار نفر زن و ۱۲ هزار و ۱۳ نفر مرد است.

وی با بیان اینکه در استان تهران ۴ مرکز خانواده و کودک فعال و یک مرکز در حال تاسیس وجود دارد، ادامه داد: این مراکز خدمات بسیار ارزشمندی را ارائه می‌دهند و همچنین باید تلاش شود در مناطق کم برخودار استان تهران خدمات بهتری ارائه شود.

بیات نژاد عنوان کرد: در سال گذشته با اعتبار ۴ میلیون تومان برای ۸۵ کودک کاشت حلزون صورت گرفت و همچنین در حوزه واگذاری سمعک در سال ۹۶ توانستیم به ۷۳۵ مورد سمعک ارائه دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، معلولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار