باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند گزارش می دهد؛

داغی بازار لوازم التحریر پس از گذشت چند روز از آغاز سال تحصیلی/ گلایه های مردم همچنان ادامه دارد

دانش‌آموزان در حالی راهی مدارس شدند که رقابت محصولات ایرانی و خارجی در بازار لوازم التحریر داغ است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، در مهرماه تقاضا برای خرید لوازم التحریر افزایش یافته است. اما در سال های اخیر بروز برخی آشفتگی ها و التهابات در بازار و نوسان قیمت، شیرینی این ایام را بر کام عده ای از مردم تلخ کرده و روزهایی پر تنش و پر اضطرابی را برای مردم رقم زده است.

داغی بازار لوازم التحریر پس از گذشت چند روز پس از آغاز سال تحصیلی/ گلایه های مردم همچنان ادامه دارد

با توجه به اینکه چند روزی از سال تحصیلی جدید می گذرد ، هنوز هم شاهد حضور خانواده‌ها در فروشگاه های لوازم التحریر برای تهیه  کالای مورد نیازشان هستیم چرا که افزایش قیمت باعث شده که خانواده‌ها در خرید این لوازم کم آورند و هنوز نتوانسته باشند لوازم برای فرزندانشان تهیه کنند.

  هرچندتب و  تاب بازار لوازم التحریر در حالیست که مسئولان ستاد تنظیم بازار و تعزیرات از مبارزه با گران فروشی و احتکار و هر گونه تخلف دیگری خبر می‌دهند، اما بسیاری از فروشندگان با اشاره به نوسانات قیمت دلار و بروز مشکلات تجاری و تحریم قیمت بسیاری از اجناس خود را افزایش می دهند.

داغی بازار لوازم التحریر پس از گذشت چند روز پس از آغاز سال تحصیلی/ گلایه های مردم همچنان ادامه دارد

مشکل گرانی باید ریشه‌ای برطرف شود

 اشرفی  یکی از فروشندگان لوازم التحریر است که  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند   گفت: از حال و هوای  این روزهای خرید لوازم التحریر گفت.

وی افزود: امسال فروش کمی داشتم و برای بسیاری از مشتری ها دیگر کیفیت کالا مهم نبود بلکه توجه شان بیشتر بر روی قیمت ها بود. وی به کیف هایی اشاره کرد که تولید ایران و باکیفیت بودند اما به علت قیمت بالا کمتر کسی آن را می خرید.

اشرفی گفت: تجربه فروش به من ثابت کرده که دانش‌آموزان تنوع طلب هستند و به ظواهر بسیار توجه می‌کنند، هرچه لوازم‌التحریر زیباتر باشد رضایت آن‌ها هم بیشتر می‌شود اما متاسفانه ظاهر زیبای  اجناس قیمت آن‌ها را افزایش می‌دهد.

این صاحب مغازه با بیان‌اینکه دولت باید به فکر دانش‌آموزان باشد و به آن‌ها دفتر و لوازم التحریر تعاونی بدهد، ابراز کرد: خانواده‌هایی که توان خرید لوازم التحریر برای فرزندانشان را ندارند خجالت زده می‌شوند.

اشرفی بیان کرد:  وقتی دانش‌آموزان به همراه خانواده برای خرید می‌آیند بر روی هر کالایی که دست می‌گذارند با جمله این گران است از سوی پدر و مادرشان مواجه می‌شوند.

این فروشنده با بیان‌اینکه مشتریان بیشتر قیمت می‌کنند و اجناس را نمی خرند، گفت: البته به مردم حق می‌دهم که توانایی خرید مایحتاج تحصیلی فرزندانشان را نداشته باشند چراکه خودم هم فرزند مدرسه ای دارم.

این صاحب مغازه به قیمت انواع لوازم‌التحریر اشاره کرد و افزود: سال گذشته قیمت هربسته  کاغذ A4  نه هزار تومان اما امسال با قیمت 23 هزار تومان به مشتریان فروخته می شود.

 

داغی بازار لوازم التحریر پس از گذشت چند روز پس از آغاز سال تحصیلی/ گلایه های مردم همچنان ادامه دارد

افزایش 100 درصدی قیمت لوازم‌التحریر

یکی از مشتریان در حالی که به فرزندش تاکید می کرد که کیف ارزان قیمت را بخرد وارد مغازه شد.

  محمدی  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت:امسال برای فرزندم خرید  چندانی نکردم اکنون بعد از چند روز که به مدرسه رفته ،  می خواهم برایش کیف بخرم زیرا هر فروشگاهی که می رفتیم  کیف های با کیفیت قیمت هایش  بالا بود و توان خریدش  را نداشتم.

با او درباره  کالای ایرانی صحبت کردم و گفت : اگر کالای ایرانی  با کیفیت و قیمت مناسب  باشد آن را برای فرزندم خواهم خرید هر چند که  امروزه گرانی ها باعث شده که چشم خود را بر روی کیفیت کالا ببندیم و تنها قیمت آن برای مان مهم باشد.

داغی بازار لوازم التحریر پس از گذشت چند روز پس از آغاز سال تحصیلی/ گلایه های مردم همچنان ادامه دارد

کالای ایرانی با تنوع را دوست دارم 

با یکی از دانش آموزان که برای خرید جلدکتاب و دفتر به فروشگاه آمده بود هم صحبت شدم.

او می گفت: وقتی با مادرم برای خرید لوازم مدرسه ام آمدم تا برای خودم و خواهرم خرید کنیم با قیمت بالای لوازم التحریر نسبت به سال گذشته مواجه شدم.

این دانش آموز می گفت: امسال سعی کردم لوازمی مانند خط کش و جامدادی و بعضی دیگر وسایل که از سال گذشته دارم دیگر خریداری نکنم اما خانواده ام مجبور بودند برای خواهرم که شوق تازه به مدرسه رفتن را داشت کلیه وسایل را خریداری کنند.

وی با اشاره به اینکه تمامی لوازمی که خریداری کردم ایرانی بودند هرچند که تنوع کالای خارجی بیشتر بود و زرق و برق بیشتری داشتند و نظر بچه های کوچکتر مانند خواهرم را بیشتر به خود جلب می کرد می گوید: کالای ایرانی را دوست دارم خریداری کنم چرا که کیفیت آن هم خوب هست و هم با خریدم می توانم در تولید جامعه ام موثر باشم در کنارش به عنوان یک دانش اموز می خواهم تنوع زیادی هم این کالاها داشته باشند.

وی در پایان گفت: با وجود اینکه قناعت را پیشه کردیم اما در نهایت از خرید فرم و لباس مدرسه گرفته تا لوازم تحریر  هزینه زیادی را بر دوش خانواده ام گذاشت وامیدوارم شاهد کاهش قیمت ها باشیم.

 

 داغی بازار لوازم التحریر پس از گذشت چند روز  از آغاز سال تحصیلی/ گلایه های مردم همچنان ادامه دارد

قیمت کالاها در بازار سیر صعودی گرفته است

احمدی رئیس اتحادیه لوازم التحریر و کتابفروشان شهرستان بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت: چند وقتی است که وضعیت بازار طلا و ارز و به تبع آن بازارهای وابسته به آن دچار التهاب و نابسامانی شده است و این التهاب در هفته‌ها و ماه‌های اخیر نیز بیشتر شده است به طوری که ساعتی نیست که نرخ طلا و ارز دچار تغییر و نوسان نشده و بالا یا پایین نرود.

احمدی ادامه داد: امروزه تمام اجناس، کالا ها و حتی مواد خوراکی تحت تاثیر قیمت طلا و نرخ ارز ودیگر موارد است و قطعا لوازم تحریر از این امر مستثنی نیست.

وی با اشاره به اینکه حدود 60 درصد از نوشت افزارهای موجود در بازار بیرجند ایرانی هستند، افزود: واردات لوازم التحریر بیشتر از کشورهای چین ، کره و ژاپن است که از بین این کشورها چین با میانگین حدود 80 درصد بازارهای بیرجند را اشباع کرده است.

رئیس اتحادیه لوازم التحریر و کتابفروشان شهرستان بیرجند اظهار کرد: با و جود نوشت افزار های خارجی مردم از کالای ایرانی به شرط داشتن کیفیت بالا استقبال می کنند.

وی با بیان کافی بودن لوازم التحریر در بازار های بیرجند گفت: این نوشت ابزارها از تهران و مشهد به استان ما وارد می شوند ادامه داد: نظارت ها از طریق فاکتورهای خرید انجام می شود و فروشندگان موارد قانونی را رعایت می کنند.

احمدی در خصوص سطح تخلفات انجام شده در این حوزه اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته تخلفی نداشته ایم.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری سال 97 را سال حمایت از کالای ایرانی نامیدند، بدون همت مسئولان و توجه ملت به کالای ایرانی این مهم میسر نمی شود.

داغی بازار لوازم التحریر پس از گذشت چند روز  از آغاز سال تحصیلی/ گلایه های مردم همچنان ادامه دارد

در پایان باید گفت، سهمی که  دانش آموزان در این حرکت ملی دارند خریدن لوازم التحریر ایرانی است و البته تولید کنندگان نیز باید حواسشان به قیمت و کیفیت کالا های عرضه شده  در بازار باشد تا مردم نیز از این نوشت ابزارها استقبال بیشتری کنند.

گزارش از طیبه اکبرآبادی

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
بیچاره مردم.