اصرار ترامپ به حمایت از گزینه بدنام خود برای عضویت در دیوان عالی تمامی ندارد

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر از نامزد پیشنهادی خود برای عضویت در دیوان عالی این کشور که به آزار و اذیت جنسی متهم شده است، حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر در حساب توییتر خود از «برت کاوانا»، نامزد پیشنهادی خود برای عضویت در دیوان عالی آمریکا که به رسوایی جنسی متهم شده است، حمایت کرد.

وی جمعه شب در حساب توییتر خود نوشت: امشب، هفتمین تحقیقات اف بی آی علیه قاضی برت کاوانا آغاز شده است. یک روز او به عنوان قاضی فوق العاده درستکار در دیوان عالی آمریکا شناخته می شود.

به دنبال رأی مثبت کمیته قضایی سنا به انتصاب برت کاوانا برای عضویت در دیوان عالی آمریکا، این نهاد از پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) درخواست کرد یک تحقیقات تکمیلی درباره اتهامات کاوانا انجام دهد. کمیته قضایی سنا از ترامپ درخواست کرد از اف بی آی بخواهد این تحقیقات را تکمیل کند.

در جلسه روز جمعه مجلس سنای آمریکا با وجود رأی مثبت ۱۰ به ۹ کمیته قضایی به کاوانا و در حالی که قرار بود سنا اوایل این هفته درباره صلاحیت او رأی‌گیری کند، اعلام شد که این رأی‌گیری یک هفته به تعویق افتاده است. منابع آمریکایی اعلام کرده اند که مجلس سنای آمریکا و کاخ سفید برای روشن تر شدن ماجرا توافق کرده‌اند که اف بی آی به مدت این یک هفته درباره پرونده کاوانا تحقیق کند.

ترامپ در حساب توییتر خود نوشت: من به اف بی آی دستور دادم که یک تحقیقات تکمیلی درباره پرونده قاضی کاوانا انجام دهد. همانطور که سنا درخواست کرد، این تحقیقات باید در کمتر از یک هفته تکمیل شود.

ترامپ تاکنون چندین بار از نامزد پیشنهادی خود برای ریاست دیوان عالی آمریکا حمایت کرده است. وی پیشتر گفته بود: «اظهارات کریستین بلاسی، زنی که کاوانا را به آزار جنسی در دهه 1980 متهم کرد، مشکوک است.» تاکنون 3 زن برت کاوانا را به آزار و اذیت جنسی متهم کرده اند. این درحالی است که او همه این اتهامات را تکذیب کرده است.

کریستین بلاسی نخستین زنی بود که کاوانا را به آزار و اذیت جنسی متهم کرد. پس از آن هم دو زن دیگر اعلام کردند از سوی این شخص مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته اند.

برت کاوانا، قاضی محافظه کار و نامزد معرفی شده ترامپ در آستانه تایید سنا برای حضور در دیوان عالی آمریکا بود که یک استاد دانشگاه در ایالت کالیفرنیا او را به فساد اخلاقی در چهار دهه پیش متهم کرد.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۰۳ ۰۷ مهر ۱۳۹۷
می خواداونم مثل خودش باشه تاپته اش روبه آب نده.
آخرین اخبار