افتتاح اولین آموزشگاه صنایع دستی سنگ های قیمتی در رفسنجان

اولین آموزشگاه صنایع دستی در زمینه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال در رفسنجان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، افشین شهرکی، معاون آموزشی اداره کل فنی و حرفه ای استان کرمان گفت: اولین آموزشگاه صنایع دستی در زمینه سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در رفسنجان با همکاری نابینایان این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال و اشتغال‌زایی ۶ نفر به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در این نمایشگاه هنرمندان و سنگ‌تراشان استان کرمان دستاوردهای خود را در زمینه سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی مانند عقیق، فیروزه، زمرد، یاقوت و … در معرض دید علاقه مندان قرار می‌دهند.

شهرکی با بیان اینکه کرمان یکی از استان‌های غنی در زمینه انواع سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی است، تصریح کرد: بسترسازی برای ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در این راستا از اهداف مهم است که باید ابتدا آموزش‌های مهارتی در این زمینه جدی گرفته شود سپس حلقه‌های تولید و بازار فروش و صادرات این کالای ارزشمند تکمیل شود.

وی یادآور شد: ۳ آموزشگاه سنگتراشی در شهرستان کرمان دایر است که آموزش‌ها و مهارت‌های لازم را به علاقه مندان ارائه می‌دهند.

شهرکی کارگاه‌های کوچک را یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در شهرستان شهربابک معدن فیروزه وجود دارد و سنگ فیروزه در این شهرستان در کارگاه‌هایی فرآوری شده که به اقتصاد کمک می‌کند بنابراین نیاز است تا این ارزش‌افزوده در شهرستان‌های دیگر در این استان ایجاد و کارگاه‌های سنگ تراشی و جواهرسازی راه‌اندازی و از خام فروشی سنگ‌ها جلوگیری شود.

معاون آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان افزود: از سوی صندوق کارآفرینی امید حمایت‌های مالی لازم در این راستا انجام و به جوانان تسهیلات کم‌بهره اعطا شد تا اشتغال پایدار ایجاد و این محصول سنگ‌های قیمتی و جواهرات زینتی تولید و به کشورهای دیگر صادر شود.

شهرکی با اشاره به وجود ذخایر معدنی ارزشمند در این استان، از برپایی نمایشگاه دائمی دستاوردهای سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی این استان در کشور عمان خبر داد.

انتهای پیام/ب

آموزشگاه صنایع دستی سنگ های قیمتی در رفسنجان به بهره برداری رسید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار