گردشگران برزیلی در مسیر دره راگه رفسنجان

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان گفت:: یکی از مناطق بکر و گردشگری در رفسنجان دره راگه است، که قرار است در روز‌های آینده یک تور ۲۰ نفره از گردشگران برزیلی این پدیده طبیعی و منحصر بفرد را مورد بازدید قرار دهند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسن حسینی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان گفت:گردشگران چینی از دو روز گذشته به مدت سه روز به رفسنجان جهت بازدیدو از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بخصوص باغات پسته سفر کردند.

وی با بیان اینکه جاذبه‌های بکر و کم نظیر رفسنجان موجب تعجب و وجد گردشگران شد، گفت: ۳۵ نفر از گردشگران چینی در قالب سه گروه ضمن بازدید از باغات پسته از مجموعه تاریخی و باستانی و گردشگری این شهرستان از جمله خانه حاج آقا علی بزرگترین خانه خشتی جهان، زورخانه، یخدان عباس آباد حاجی، کارگاه سنگتراشی فیروزه و دیگر مناطق بازدید داشتند.

وی با اشاره به شور و شعف این گردشگران از درختان پسته عنوان کرد: رفسنجان مهد تولید پسته در جهان است و بنا به این ارزش، گردشگران چینی رفسنجان را برای بازدید انتخاب کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان بیان کرد: از ابتدای امسال گردشگران خارجی از کشور‌های آلمان، فرانسه، اروپا و دیگر کشور‌ها از این شهرستان دیدن کرده اند.

وی بیان کرد: رفسنجان چند سالی است که به سمت گردشگری رفته و این صنعت را به عنوان یکی از راه‌های خروج از اقتصاد تک محصولی انتخاب کرده است و البته بخش خصوصی تا حدودی پای کار بوده و بخش دولتی هم کمی حمایت کرده، ولی در مقایسه با برخی شهرستان‌های استان و شهرستان‌های هم‌تراز ما در کشور با توجه به داشته‌های شهرستان، خیلی عقب هستیم و با توجه به ظرفیت‌هایی که داریم باید در کشور دیده شویم.


۳۵ گردشگر چینی از آثار تاریخی، طبیعی و باغات پسته شهرستان رفسنجان طی سه روز گذشته بازدید کردند.
انتهای پیام/ی

بازدید گردشگران چینی از کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار