تکریم سالمندان با معرفت افزایی اجتماعی رقم می خورد

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه با تاکید بر نقش آفرینی و مشارکت مردمی در برنامه های جمعی گفت: تکریم سالمندان با معرفت افزایی، آگاهی بخشی و مهارت آموزی اجتماعی رقم می خورد.   

تکریم سالمندان با معرفت افزایی اجتماعی رقم میخوردبه گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمد ابراهیم الهی تبار معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه درجمع اعضای شورای سالمندان استان بر نقش آفرینی آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج فرهنگ تکریم سالمندان تاکید کرد و گفت: تکریم و خدمت به هم نوعان و احترام به بزرگان، در جای جای فرهنگ دینی و ملی ما دیده می شود و ادبیات ما مملو از مفاهیم و آموزه های رفتاری است که باید از آن بهره برد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه با 195 هزار سالمند در رده هشتم کشور قرار دارد بیان کرد: با توجه به نرخ باروری کرمانشاه که پایین تر از نرم کشور است، رتبه سالمندی استان در کشور نمی تواند مطلوب باشد. از جمعیت سالمندان استان 18 هزار نفر تحت پوشش خدمات قرار دارند که باید تا 5 سال دیگر به 50 هزار نفر برسد.

وی با تاکید بر لزوم تعیین چهارچوب خدمات و برنامه ریزی کمیته های شورای سالمندان افزود: افق برنامه ششم توسعه در پوشش سالمندان 25 درصد جمعیت است که این برای استان کرمانشاه کافی نیست و با توجه به وضعیت جمعیتی استان باید جهت گیری دو برابری داشت.

الهی تبار در ادامه با اشاره به گسترش پوشش و خدمات به سالمندان در شهرستان ها اظهار داشت: در حوزه فعالیت های اجتماعی مشارکت مردم مهم ترین رکن است.باید با معرفت افزایی فرزندان را تشویق به تکریم سالمندان کرد و با آگاهی بخشی خیران را پای کار آورد.

انتهای پیام/ز


گسترش پوشش و خدمات به سالمندان در شهرستان ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار