حرکت نمایشی کنسولگری عربستان در استانبول برای رفع اتهام قتل روزنامه‌نگار سعودی!

­کنسول عربستان سعودی در استانبول پس از یک هفته در‌ها را به روی خبرنگاران رویترز باز کرد تا نشان دهد که جمال خاشقجی در این ساختمان حضور نداشته و گزارش‌ها درباره ربوده شدن او بی‌اساس است.

بازدید خبرنگاران از کنسولگری عربستان سعودی در استانبولبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در حالیکه کلیه شواهد حاکی از کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول و انتقال جسد او به خارج از ساختمان است، سرکنسول عربستان برای رفع اتهام از ریاض پس از یک هفته (!) درهای ساختمان را به روی خبرنگاران باز کرد.

­کنسول عربستان سعودی در استانبول روز شنبه در‌های این کنسولگری را به روی خبرنگاران رویترز باز کرد تا نشان دهد که جمال خاشقجی نویسنده برجسته سعودی که از روز سه‌شنبه گذشته ناپدید شده است در این ساختمان حضور نداشته است و گزارش‌ها درباره ربوده شدن او بی‌اساس است!

خبرنگاران رویترز نیز سپس به کنسولگری ۶ طبقه عربستان سعودی در شمال استانبول یعنی همانجایی که خاشقجی هفته گذشته برای دریافت اسناد مربوط به ازدواج آتی خود وارد آنجا شد اما هرگز از آنجا خارج نشد، رفتند. 

در حالی که عربستان سعودی می‌گوید که خاشقجی پس از تکمیل کارهایش کنسولگری این کشور در استانبول را ترک کرده، شواهد نشان می‌دهد او پس از ورود به ساختمان کنسولگری هرگز از آن خارج نشده است.

محمد العطیبی کنسول عربستان در استانبول در این رابطه گفت: «من می‌خواهم این موضوع را تأیید کنم که جمال نه در کنسولگری و نه در عربستان سعودی است و کنسولگری و سفارت برای یافتن او تلاش می‌کنند کنسولگری ما در این مورد نگران است!»

خاشقجی از سال گذشته در تبعید در واشنگتن زندگی می‌کرد و می‌گفت که از این موضوع بیم دارد که به خاطر انتقاد از سیاست‌های عربستان سعودی از جمله جنگ در یمن و سرکوب مخالفان که ده‌ها تن از آن‌ها بازداشت شده‌اند، در صورت بازگشت به عربستان بازداشت شود.

العطیبی گفت که هیچ اتهام قانونی ضد خاشقجی در کنسولگری وجود ندارد و او به خبرنگاران خبرگزاری رویترز، ساختمان کنسولگری را نشان داد تا نشان دهد که روزنامه‌نگار گم‌شده در این محل، قرار ندارد.

این در حالیست که مقامات ترکیه‌ای گفته‌اند همزمان با ورود خاشقجی به کنسولگری عربستان در استانبول و ناپدید شدن وی، چند مرد جعبه‌های بزرگی را از داخل ساختمان به یک خودرو منتقل کرده‌اند. اهمیت این موضوع از آن جهت است که گفته‌می‌شود خاشقجی در ساختمان کنسولگری کشته شده و پس از تکه تکه شدن به بیرون از ساختمان منتقل شده است.

کنسول عربستان به خبرگزاری رویترز گفت که کنسولگری مجهز به کابینت و تهویه مطبوع است. او تمامی بخش‌های ساختمان از جمله اتاق نمازخانه در زیرزمین، دفاتر، بخش ارائه ویزا، آشپزخانه و توالت و همچنین اتاق‌های انباری و امنیتی را هم نشان داد. اما در کمال تعجب اعلام کرد که دوربین‌های کنسولگری هیچ فیلمی در این مدت ضبط نکرده‌اند.

انتهای پیام/

بازدید خبرنگاران از کنسولگری عربستان سعودی در استانبول

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار