در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اعتبار بخشی بیمارستان‌ها/ کاهش رتبه مراکز درمانی به دلیل رعایت نکردن استاندارد‌ها

حق دوست گفت: برخی از بیمارستان‌های خصوصی با وجود گرفتن تذکر، نواقص را برطرف نکرده و با کاهش درجه و رتبه روبرو شدند.

انجام اعتبار بخشی بیمارستان‌ها به وسیله هزار سنجه / کاهش رتبه برخی از بیمارستان‌ها به دلیل رعایت نکردن استانداردهای لازم

علی اکبر حق دوست معاون برنامه ریزی راهبردی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: استانداردهای لازم در خصوص ایمنی و پرستاری بخش‌های مختلف در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید رعایت شود،‌ از این رو اعتبار بخشی و سطح بندی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با هدف ارتقا کیفیت خدمات، ایمنی فضای فیزیکی، محل‌های رفت و آمد، سیستم گرمایشی و ... اقدامی است که هر دو سال یک‌بار به وسیله وزارت بهداشت انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به خطاهای پیش‌آمده در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، در مراحل اولیه تذکراتی از سوی وزارت بهداشت به آنها داده می‌شود و در صورت رفع نشدن نواقص، بر اساس طرح اعتبار سنجی و سطح بندی بیمارستان‌ها درجه و رتبه آن ییمارستان کاهش پیدا می‌کند.

 سطح بندی بیمارستان ها؛ ایجاد انگیزه  برای ارتقا خدمات

معاون برنامه ریزی راهبردی وزارت بهداشت اضافه کرد: با کاهش درجه و رتبه بیمارستان‌ها، میزان تعرفه و پول دریافتی نیز کاهش پیدا می‌کند و همین امر به عنوان یک عاملی تشویقی و انگیزشی برای ارتقا هرچه بهتر ارائه خدمات و  موارد مختلف در مراکز درمانی محسوب می‌شود.

حق دوست اظهار کرد: متأسفانه برخی از بیمارستان‌های خصوصی علی رغم تذکرات لازم، نواقصشان را برطرف نکرده و همین مسئله سبب کاهش درجه و رتبه این مراکز شده است.

وی تأکید کرد: کار اعتبار بخشی بیمارستان‌ها با استفاده بیش از هزار سنجه انجام می‌شود و این موضوع با مسئله نظارت بر بیمارستان و مراکز درمانی کاملا متفاوت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.