تجربیات خود از پیاده‌روی باشکوه اربعین را با ما به اشتراک بگذارید

شما مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان که تجربه حضور در پیاده‌روی اربعین را در سال‌های گذشته داشته‌اید و یا امسال برای اولین بار راهی این سفر می‌شوید، می‌توانید تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

تجربیات خود از پیاده‌روی اربعین را با ما به اشتراک بگذاریدبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با نزدیک شدن به اربعین حسینی و آغاز مراسم پیاده‌روی زائران اباعبدالله الحسین (ع)، شور و شوقی وصف‌ناپذیر در بین محبان اهل بیت (علیهم‌السلام) برپاست. دوستداران امام حسین (ع) تلاش می‌کنند به هر نحوی خود را به این همایش عظیم برسانند و از معنویات این سفر خاص و پرمعنا بهره‌مند شوند. جاده 80 کیلومتری نجف تا کربلا با 1452 ستون، مسیری است که بسیاری، برای چندمین بار پیاده‌روی در آن را تجربه می‌کنند و عده‌ای نیز امسال برای اولین بار پای پیاده عازم زیارت کربلای معلی می‌شوند.

زائران برای اینکه در طول مسیر پیاده‌روی با مشکلات جدی مواجه نشوند معمولاً از تجربیات دیگران استفاده می‌کنند؛ اینکه در طول سفر چه لوازمی را با خود به همراه داشته باشند؛ هر روز چه مقدار پیاده‌روی کنند؛ چه نوع کفش و لباسی بپوشند؛ کوله‌پشتی بردارند یا ساک یا چمدان؛ شب‌ها در کدام موکب‌ها استراحت کنند و مهمتر از همه چگونه از برکات معنوی سفر بیشتر بهره‌مند شوند.

اگر شما مخاطبان سایت باشگاه خبرنگاران جوان هم جزو آن دسته از افرادی هستید که سال‌های گذشته خاطره شیرین پیاده‌روی اربعین را تجربه کرده‌اید چه خوب است که آن را با دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید تا در حد امکان از سختی‌های سفر کاسته شود.

برای این کار می‌توانید نظرات خود را در همینجا برای ما ارسال کنید و یا آن را در توئیتر با هشتگ #تجربه_من_از_اربعین یا با #کربلا_پای_پیاده_اربعین به اشتراک بگذارید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
کاش پی دل ما هم به نوایی برسد
اربعینی حرمی کرببلایی برسد
اری اقا تر از انی که توراهم ندهی
دارم امید که از دوست ندایی برسد
خواهش میکنم توی قدم قدمی که بر میدارین دختر سه ساله منم دعا کنین دعا کنین تا قسمت منم بشه برم شفای بچمو بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
محمد علي
۲۱:۴۷ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
با سلام
من الان ٤ يا ٥ سال رفتم بهترين تجربه خوردن اب سالم مكرر است كه بسيار به سيستم ايمني بدن كمك مي كنه
و هيچ لذتي بهتر اين نيست زمان وسيدن به كربلا و ديدن لحظه اول گل دسته و سلام دادن به اقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
در راهپیمایی یک نفره کم است دونفری خیلی کیف میده
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۸:۰۱ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
سلام.ممکن است شوق همراهی با سایر زائران، انسان را از توانایی واقعی اش غافل کند ، و پس از یک روز پیاده روی، از نیمه های روز دوم کم کم ناتوانی به سراغت بیاد و در کل از پا بیفتی و بیمار وناتوان در موکبها بمانی،تجربه ای سخت و تلخ از اولین پیاده روی اربعین .گرچه لطف و کرامت امام بزرگوار رادر هر لحظه از همان سفر و حل شدن پله پله مشکلات را حس کردم که چطور پس از ان باز هم با حالت بیماری و شلوغی و... سفر را ادامه دادم.و البته بیماری و تاول پا و ناتوانی و تنهایی باعث شده بود روضه ها را کمی درک کنم.این را داشته باشید در مقایسه با سفر دوم اربعین که پارسال بود و گرچه در مراسم پیاده روی شرکت نکردیم اما همه چی به خوبی پیش رفت و بیش از پیش مورد عنایت ائمه بودیم و لذتی وصف ناشدنی را درک کردیم.فقط خواستم بگم حضور در اون فضا خودش نعمتیه حتی اگر نتونی پیاده روی کنی.1-کلا هر چی برمی داریدسبک باشه.حتی خمیر دندانی بردارید که اخراش باشه و برای چندروز کافی باشه.2-تنظیم نفرات طوری باشه که بشه از تاکسی استفاده کرد بهتره.3-از سر کنجکاوی الکی غذا نگیریم و فقط یک قاشق بخوریم و هی بگیم این برنج خامه یا اون غذا خوب نیست و... ببخشید منظورم اسراف نکردنه.بابت هر دانه برنج و هر لقمه غذا با صداقت و از خود گذشتگی هزینه می کنند.ببخشید طولانی شد بقیه اش را بقیه بگن.
Iran (Islamic Republic of)
hadi
۱۵:۲۱ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
خدا قسمتمون کنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۱۰ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
من سه سال به این سفر پر فیض اربعین رفتم هیچ لذتی بالاتر از این نیست که به این سفر بروید .امسال با این وضع اقتصادی که دولت محترم برای ملت مخصوصا کارمندان وکارگران حقوق بگیر درست کرده باور کنید پولی نمانده قسط وام و خرجی خانه را تا آخر ماه بدهم ولی دلم داره پرپر میزنه که بروم ،هزینه های کربلا هم چند برابر شده ولی به شما توصیه میکنم بار سفر به کربلا را در حد یک کوله پشتی سبک که لوازم بهداشتی و یکدست لباس راحتی و کمی دارو و یک کتاب دعا و یک ملحفه سبک بردارید وهر قدمی که در این مسیر بر میدارید به برای ظهور اقامون امام زمان عجل الله فرجه الشریف و به یاد شهدا و جمیع مومنین ومومنات باشه و در طول مسیر قران و زیارت عاشورا وذکر یادتان نرود ./التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
سلام به زوارامام حسین ان شاالله که قسمت همه بشه من سه سال دارم این زیارت معنوی روانجام میدم امسال هم اسم نوشتیم لحظه شماری میکنم برای روزحرکت خدامی دونه هیچ لذتی بالاترازاین پیاده روی درزندگیم تجربه نکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
با سلام .
ما چند ساله میریم به لطف ارباب . ان شاء الله امسال هم راهی هستیم .
پیشنهادات :
اولا این رو در نظر داشته باشید اونجا وقتی کسی چیزی بهتون تعارف میکنه بدونید که شاید تمام هستیش باشه که داره برا زوار آقا خرجش میکنه ،پارسال یکی از عراقی ها میگفت ما از ماه رمضون برنج رو از سر سفرمون حذف میکنیم که اربعین ذخیره برنجمون رو بزاریم جلو زوار آقا . پس لطفا خیلی حواستون باشه اگه چیزی رو دوس ندارید کاری نکنید که دلشون بشکنه که اگه اینجوری بشه قطعا مورد غضب مولا قرار میگیریم و گاهی منجر به بیماری های بد میشه .
دوما برای جلوگیری از تاول دونکته : ۱. جورابتون حتما نخی باشه . حتی خانمها هم جوراب مردونه نخی بخرن . اگه عرق پا رو خوب بگیره تاول نمیزنه . ۲ . کفشی بگیرید که مچ پا رو کامل بگیره و پا تو کفش تکون نخوره ولی پنجش پهن باشه و پنجه پا توش راحت تکون بخوره ترجیحا پنجه پا با کفش برخورد نکنه . اگرم پاتون احساس کردید داره تاول میزنه رو همون موضع وازلین بمالید . جلوگیری میکنه .
سوما . برای جلوگیری از عرق سوز شدن پاها حتما زیر شلوارتون یه لباس ترجیحا شلوارک بپوشید البته با این مشخصات : جنسش مواد نباشه و نخی باشه . کمی جذب باشه که کامل به پاها بچسبه تا از برخورد پوست دوتا پا بهم جلوگیری کنه .
چهارما کوله پشتیتون سبک باشه و حتما بند کمری داشته باشه . اگه کوله پشتیتون بند کمری نداره بدید تعمیرات کیف فروشی ها براتون یه بند تو کمرتون بزنه .
پنجما برای جلوگیری از گم شدن حتما هر روز ابتدای شروع پیاده روی از هر عمودی که شروع میکنید . دویست تا عمود بالاتر قرار بزارید مثلا عمود ۲۵۰ هستید بگید در صورت گم شدن معطل نکنه و خودش رو برسونه عمود ۴۵۰ .
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۳:۰۸ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
سلام
من پارسال قسمتم شد رفتم امسال نمیتونم برم هر کی رفت ما رو هم دعا کند
زیارت امام حسین علیه السلام در اربعین حال و هواش خیلی بهتر است از هر موقع دیگه
مهمان نوازی مردم عراق در مسیر ، موکب های ایران و عراق در کنار هم
کفش مناسب جهت پیاده روی طولانی مدت داشته باشید
زمان خود را تنظیم کنید . موقع غروب استراحت کنید و ادامه حرکت را به صبح زود موکل کنید
خوش به سعادت کسانی که امسال راهین
خیلی دعامون کنید
Iran (Islamic Republic of)
سید شریف
۱۲:۴۲ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
من پیشنهاد دارم حتما در پیاده روی اربعین شرکت کنید شور حال خاصی دارد تمام مشکلات یادت میرود انسان احساس سبکی و ارامش میکند یکدست لباس راحتی کفش سبک پیاده روی مقداری دارو از جمله قرص سرما خوردگی مسکن دل پیچه همراه داشته باشید وسایل اضافی نیاورید کوله پشتی سبک باشد التماس دعا
-
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
سلام من اربعین سال 1395 در این پیاده روی عظیم حضورداشتم . تجربه ای بسیار خوشایند وبه یاد ماندنی بود. خیلی دوست دارم که هرسال دراین مراسم بزرگ شرکت کنم واز خدا می خواهم شرکت دراین مراسم باشکوه را قسمت همه مسلمانان وانسانهای آزاده جهان فرماید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
با سلام - من پارسال در اربعین حسینی شرکت داشتم -
پیشنهاد = از پتانسیلهای میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص راهنمای زائران اربعین در نجف کربلا کاضمین و در پایانه های مسافربری عراق میتوانید به بهترین وجه ممکن استفاده کنید . سعی کنید در گروه یک روحانی داشته باشید هم برای روضه هم برای آداب زیارت خیلی خیلی خوبه ( مثال اگه به مسجد سهله رفتین چگونه نماز به جابیارید تو کدوم مکان ها نماز بخونید - )تجربیات = تیم 4 نفره یا 12 نفره برید چون بیشتر وسیله حمل ونقل عراق ونهای 12 نفره است مشکلی در وقت پیش نمیاد در عراق بیشتر از 3 روز در یک موکب نمانید تا 3 روز عراقی ها هر انچه از دستشان بر میاد برای زائران حسنی خدمت میرسانند - رسم عراقی ها برای خدمت به مهمان 3 روز هست من رو هم از یاد نببرید امسال نمیتونم برم التماس دعا دارم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۰۳ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
سلام دوستان الهی قربون غریبی حسین .پارسال خیلی دلم هوای پیاده روی اربعین کرده بود ولی وضعیت مالی ام اجازه نمیداد برم وقتی از,تلویزیون تصاویر اربعین پخش میشد اشک میریختم و میگفتم کاش منم جای این افراد تو راه نجف کربلا بودم.فردای اون روز یکی از دوستانم رو دیدم بهم گفت که اربعیین نمیای گفتم خیلی دلم میخواد ولی پول ندارم گفت پول میخوای چکار ماشین که داری منم فامیلام میخوان برن کربلا با تو میان کرایه ای هم که میخوان به اتوبوس بدن به تو میدن هم مخارجت در میاد هم کربلا میری کرایه رفت و برگشت چهار نفر واسه شهرستان میناب میشد یک میلیون و ششصد از اون روز باورم شد که هر وقت خودش بخواد پابوسش بری میری حتی یک ریال پول نداشته باشی
Germany
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
جانم به فدایت یا امام حسین ع
Germany
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
من پارسال رفته بودم.به نجف که رسیدیم شب شده بود یهو یه پسر جوان عراقی با یه سه چرخ جلو ما ایستاد و گفت بیان بریم منزل ما.من چون اولین بارم بود اول ترسیدم ولی همراهان من تجربه قبلی داشتن گفتند بریم اینجا همین طوریه.یادمه پسره میگفت مجانا مجانا دقت کردم میگه مجانی مجانی .خلاصه مآرو برد خونشان برام جالب بود افراد زایر دیگه ای هم آنجا بودن.بنده خداها حتی شارژر هم به تعداد کافی برای زایران داشتن.بهتر است مشهدی های ما هم یه کم یاد بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۳۰ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
با سلام
سعی کنید یکی دو روز بیشتر تو کربلا نمونین، بیشتر از مسیر نجف تا کربلا استفاده کنید
بنظرم از مسیر کوفه برین ، خیلی باصفاست(من از این مسیر نرفتم ولی تعریفشو خیلی شنیدم)
ماه هاست که لحظه شماری میکنم برای اربعین
ان شاءالله قسمت همه تون بشه بحق حضرت زهرا (س)
Iran (Islamic Republic of)
م.ق
۱۱:۲۹ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
با سلام

من تابحال سعادت زیارت مقدس رو نداشتم و عاجزانه و ملتمسانه از تمامی زائران میخام دعامون کنن ماهایی که تابحال نرفتیم تا قسمت بشه معجزه بشه و امسال ما هر طور شده حضور داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
مجید قنبری
۱۱:۲۱ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
سلام .پارسال این زیارت قسمت من شد .بهترین روش اینه که اگر تو کربلا موکبی آشنا دارید مستقیم به کربلا بروید و کوله خود را به آنها بسپارید و با مقدار کمی از وسایل به نجف رفته و پس از زیارت امیرمومنان ع پیاده روی را آغاز بکنید .سعی کنید در طول مسیر از موکب عراقیها بیشتر بهره ببرید و با افراد عراقی ترجیحا" عکس بگیرید و لبخند بر لب داشته باشید تا نقشه دشمنان را نقش بر آب کنید .حتی المقدور به کودکان عراقی هدیه های ارزشی مانند پیکسل های مذهبی بدهید . سعی کنید فرهنگ بالای ایرانی را در آنجا به همه نشان بدهید .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۱۷ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
سلام دوسال پیش یک مرتبه دلم هوای امام حسین ع کرد ولی 150 بیشترنداشتم رفتم لب مرز پاسپرت داشتم ولی ویزانداشتم 6مرتبه من رابرگردوندم اخرین بارساعت 4صبح پاسپورتم مصادره شد روکردم به امام حسین بهش گفتم دست دردنکنه همینکه تا اینجا من آوردی سپاس وشروع کردم به گریه همه ازوفای شما میگن من به چشمم دیدم مهمون نوازی را خدامیدونه تواون سیل جمعیت شخصی که پاسپورتم مصادره کرد بهم برگردوند بعد گفت ماکه چیزی بهت نگفتیم بعدش همه حتی عراقی ها بدون دیدن ویزاپاسپوتم مهرکردن ومن با100 رفتم زیارت سالارمهمون نوازها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
السلام علیک ابا عبدالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
سلام..... من پارسال برای اولین بار ررفتم پیاده روی....تجربه وصف ناشدنی بود....قبلش از کسایی که رفته بودن پرسیده بودم برای همین یه کوله پشتی سبک برداشتم با حداقل وسایل...فقط یه دست لباس و کمی لوازم بهداشتی.... کفش صندل پوشیدم ...برای احتیاط یه لباس گرم هم بردارید.....برای مسیر پیاده روی برنامه ریزی کنید که در روز چند کیلومتر یا جند ستوون برید.........انشاالله سفر پربرکتی داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۳۸ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
سلام
من پارسال رفتم خیلی خوب بود امسال نمی تونم برم هر کی داره میره التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
زائر امام حسین (ع)
۱۱:۳۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
نائب الزیاره همه شیعیان جهان خواهم بود ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
متاسفانه سعادت نصیب من نشده است، اما هرچه از این پیاده‌روی شنیدم، خاطرات شیرین بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
زائر امام حسین (ع)
۱۱:۳۷ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
شنیدن کی بود مانند دیدن
ان شاءالله بحق حضرت هرا (س) قسمتتون بشه
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۱۰:۳۵ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
وسیله غیر ضروری با خودشون نیارن
Iran (Islamic Republic of)
محمد سعیدنژاد
۱۰:۳۳ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
سلام
پیاده روی را با شتاب و عجله شروع نکنید.
سعی کنید از قبل برنامه ریزی کنید و بین 3 تا 4 روز وقت برای پیاده روی اختصاص دهید.
بهتر است کفشتان کمی جادارتر باشد تا به انگشتان پا کمتر فشار وارد شود.
در صورتی که کمر درد دارید بهتر است از چرخهای مخصوص حمل کوله پشتی استفاده کنید.
حتما چسب زخم ، قرص مسکن و کمی تنقلات همراه داشته باشید.
ملحفه کوچک و یا چفیه جهت استفاده در موقع استراحت همراهتان باشد.
التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
خیلیییی حس خوبی داره پیاده روی اربعین
فوق العادس،فقط هرکسی باید قسمت خودش بشه بره از نزدیک این شور رو ببینه
مهمان نوازی عراقی ها رو،اینکه همه داراییشون‌رو کف دست گرفتن واسه پذیرایی از زائر،اینکه چطور از هم سبقت میگیرن واسه خدمت به زائر امام حسین
حال خوش اونایی که پیاده میان ،همش پر از زیباییِ
ااان شالله قسمت همه حضور توی حماسه ایی که مقدمه ظهوره
#کربلا_پای_پیاده_اربعین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
احتمال بارندگی هست یکی دوتا کاور لباس همراه داشته باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
احتمال بارندگی هست یکی دوتا کاور لباس همراه داشته باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
با سلام خدمت زوار حسین
دوستان من سه ساله که دارم در مراسم اربعین شرکت میکنم، قصدم بر اینه ان شاءالله تا آخر عمرم هر ساله در این مراسم شرکت کنم، از هر کسی که تا الان در این مسیر قدم نذاشته حتما میخوام یکبارم که شده شرکت کنه، بخدا من هیچ لذتی رو بالاتر از اربعین ندیدم، من هر سال یکی از دوستانی سفر اولی رو با خودم میبرم، و اینقدر بهشون خوش میگذره که سال بعدش خودشون میرن
اگه دوستان در کلیپ ها دیده باشن، اغلب عراقی ها با دمپایی میان، منم توصیه میکنم که دوستان با دمپایی راحت ترن
کوله پشتی کوچیک به اندازه وسایل شخصی (مسواک، حوله، شوار راحتی و ...)
احتمال سرما خوردگی بالاست، حتما دارو همراه خودتون داشته باشید، در طول مسیر اب زیاد بخورید، از دمنوش ها زیاد استفاده کنید
حتما غذاهای گرم استفاده کنید
هیچ چیز اضافه ای رو با خودتون نیارین، چون در طول مسیر پیاده روی خیلی اذیت میشین
دوستان عاجزانه ازتون میخوام لطفا نظافت رو رعایت کنید و در مسیر آشغال نریزید
این سفر، سفر سختی ست، اما فوق العاده لذت بخش

حتما با نیت شهدا در این مسیر گام بردارین