آغاز به کار همایش بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در شیراز

سیزدهمین گردهمایی ببن المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارس به میزبانی شیراز آغاز شد.

آعاز سیزدهمین گردهمایی ببن المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسن لی دبیر همایش در سیزدهمین گردهمایی ببن المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارس گفت: بیش از هزار و ۱۰۰ نفر از این همایش استقبال کرده اند و ۲۹۷ مقاله برای انتشار در لوح فشرده و ۷۰ مقاله در ۳ روز ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور تمام ۲۹۷ مقاله را قبل از شروع همایش در پایگاه استنادی جهان اسلام نمایه سازی و ۳ ویژه نامه برای ۳ روز منتشر شده است.

حسن لی با اشاره به اینکه امروزه توجهی به متن نمی‌شود، ادامه داد: بازگشت به متن و تلاش برای کشف ظرفیت‌های پنهان در متن ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه امروز ادبیات غیر کاربردی شده است تصریح کرد: تلاش شود ارتباط با مردم بیشتر و اطلاعات درخصوص ادبیات در اختیار مردم قرار گیرد.

گفتنی است، در این همایش سخنرانان و صاحب‌نظران زبان و ادبیات فارسی از ایران و دانشگاه‌های ترکیه، هندوستان، عراق، بوسنی و بنگلادش حضور دارند.

از جمله محور‌های این همایش سه روزه، نقش زبان و ادب فارسی در وحدت ملی مردم ایران و دیگر فارسی‌زبانان جهان، جایگاه زبان و ادب فارسی و ایران‌شناسی در فراسوی مرز‌های جغرافیایی ایران، اثرپذیری و اثرگذاری متقابل ادبیات فارسی و فرهنگ اسلامی و شیوه‌های ترویج زبان و ادب فارسی و ارتقای جایگاه آن است.

همچنین حافظ‌شناسی و حافظ‌پژوهی و نقش حافظ در گسترش فرهنگ ایرانی و زبان و ادب فارسی، زبان‌ها، گویش‌ها، لهجه‌ها و ادبیات و مشاهیر ادبی در استان فارس، فرهنگ و ادب عامه، محلی و اقلیمی در استان فارس و دیگر موضوعات مرتبط با زبان و ادب فارسی از  موضوعات ویژه‌ این این همایش است.

سیزدهمین همایش بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی تا ۲۰ مهر در شیراز ادامه دارد.

انتهای پیام/ب

شیراز میزبان همایش بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار