عماد، نخستین موشک دوربرد و قابل کنترل تا برخورد به هدف؛

کدام موشک ایرانی در 7 دقیقه اسرائیل را هدف قرار می‌دهد؟

عماد نخستین موشک بالستیک دوربردِ زمین به زمین است که تمامی مراحل طراحی و ساخت آن توسط دانشمندان داخلی انجام شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوی‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست. امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فواصل زمانی کوتاه، موشک‌های جدید و مدرنی توسط نیرو‌های مسلح کشور رونمایی می‌شود که با معرفی هرکدام از آن‌ها دشمنان از پیشرفت ایران در عرصه دفاعی عصبانی‌تر شده و توانایی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی نمایان‌تر می‌شود.

اما نکته واضح این است که ما برای افزایش قدرت دفاعی و توان موشکی خود از هیچ کس اجازه نمی‌گیریم و برنامه‌های دفاعی خود را به ویژه در حوزه موشکی با قاطعیت دنبال می‌‎کنیم و موشک عماد، یکی از مصادیق برجسته آن محسوب می‌شود.

عماد؛ نخستین موشک دوربرد ایرانی

موشک "عماد" به عنوان موفقیت بزرگ صنعت دفاعی کشور در واقع طراحی متفاوتی از همان موشک "قدر" است و شاید بتوان گفت این موشک نوعی "شهاب-۳" با سیستم هدایتی ارتقا یافته است، ولی دماغه مخروطی شکل آن با این دو موشک متفاوت است. عماد اولین موشک دوربرد بالستیک ایرانی است که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و ساخته شد. موشک‌های بالستیک قادرند با قدرت پیشرانه خود، تا ارتفاع بسیار بالایی حرکت کنند و پس از آن با کمک جاذبه زمین، و به صورت سقوط آزاد به سمت هدف ادامه مسیر دهند.

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران بُرد این موشک را ۱۷۰۰ کیلومتر اعلام کرد که قرار است به عنوان سومین موشک دوربرد ایران قدرت دفاعی کشور را تثبیت کند. عماد بیش از ۷۰۰ کیلوگرم سرجنگی دارد و یک موشک هدایت شونده بردبلند سطح به سطح با پتانسیل‌های منحصر به فرد محسوب می‌شود. همچنین سوخت مایع این موشک به نوعی پیشرفت در پیشرانه‌های موشکی ایران محسوب می‌شود. همانطور که گفته شد این موشک ۷۰۰ کیلوگرم وزن سرجنگی و سرعت بالایی دارد، بنابراین هدفگیری پدافندی آن بسیار سخت خواهد بود؛ زیرا سرعتی معادل ۴ هزار و ۳۰۰ متر بر ثانیه داشته و کمتر از ۱۰ دقیقه و به اذعان صهیونیست ها در مدت ۷ دقیقه می تواند سرزمین های اشغالی را هدف قرار دهد.

موشک بالستیک عماد، فقط 7 دقیقه تا اسرائیل

وجود بالک‌هایی بر روی سر جنگی این موشک بالستیک باعث شد تا بسیاری از کارشناسان دفاعی اعلام کنند که سر جنگی این موشک ایرانی توان هدایت در مرحله آخر را داشته و همچنین از دقت بسیار بالایی برخوردار است و ضریب خطای آن زیر ۱۰ متر تخمین زده می‌شود. عماد به عنوان اولین موشک دوربرد ایرانی، قادر است تا لحظه رسیدن به هدف، توسط مجریان خود کاملا تحت کنترل باشد.

سکوی پرتاب موشک عماد به گونه‌ای ساخته شده که بتوان از آن تحت هر شرایطی استفاده کرد. یکی از مهم‌ترین عوامل در کنترل و هدایت بهتر موشک ها، تنوع سکوی پرتاب است که برای این موشک به صورت متحرک و ثابت، لحاظ شده است.

وزارت دفاع کشورمان، موشک دوربرد "عماد" را نسل جدید موشک‌های بالستیک زمین به زمین و نخستین موشک دوربرد جمهوری اسلامی معرفی می‌کند که تمامی مراحل طراحی و ساخت آن توسط دانشمندان و متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع انجام شده است.

عماد؛ نخستین موشک دوربرد ایرانی

همچنین درباره نام این موشک، برخی رسانه‌های لبنانی در آن زمان علت نام گذاری دقیق‌ترین موشک دوربرد ایران را به دلیل شهادت شهید عماد مغنیه عنوان کردند. عماد اولین موشکی بود در مهرماه ۹۴ و پس از توافق هسته‌ای ساخته و رونمایی شد که بسیار مورد توجه کارشناسان و رسانه‌های داخلی و خارجی قرار گرفت و واکنش‌های فراوانی در سطح بین‌الملل داشت.

پایگاه خبری «کلام الیوم» با ارائه گزارشی در این زمینه اعلام کرد که این آزمایش موشکی به صورت «موفقیت‎آمیز» انجام شد و قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بالا هدف گیری کند. دقت در ساخت این موشک و بومی بودن آن بدون مشارکت هیچ کشور خارجی، توجه رسانه‎های جهان را به خود جلب کرد.

موشک بالستیک عماد، فقط 7 دقیقه تا اسرائیل

خبرگزاری «نبأ» هم در تیتر گزارش منتشر شده درباره موشک عماد نوشت که "تهران عماد را به انبار موشکی بالستیک خود اضافه کرد. "

شبکه خبری «المیادین» در این باره نوشت که ایران نسل جدید موشک‌های بالستیک خود را آزمایش کرد؛ «عماد» قادر است اهداف را با فاصله خیلی دور نابود کند.

پایگاه سعودی «الحیاه» نیز در پایان گزارش خود درباره آزمایش موشک «عماد» در آن روزها نوشت که این اقدام ایران می‌تواند تهدیدی برای کشور‌های عربی منطقه باشد.

پایگاه خبری الوقت نیز در گزارش خود در مورد توانمندی موشکی جمهوری اسلامی ایران نوشت: موشک‌های دوربرد ایران از 10 سال پیش دورنمایی شده و آزمایش‌های خود را با موفقیت پشت سر گذاشته، این موشک ویژگی‌های خاصی از جمله قدرت تخریب بالا دارد و می تواند در کتر از ده دقیقه به سرزمین‌های اشغالی برسد.

عماد؛ نخستین موشک دوربرد ایرانی

محافل و نشریات صهیونیستی بلافاصله پس از انجام آزمایش موفقیت آمیز موشک عماد در مهرماه سال ۹۴، آن را نشان دهنده پیشرفت آشکار قدرت موشکی ایران دانستند؛ "جِروزالم پُست"، "هاآرِتص" و "اورشلیم" از جمله رسانه‌های رژیم صهیونیستی بودند که به آزمایش موشک دوربرد عماد در ایران واکنش نشان دادند.

وب‌سایت روزنامه «جروزالم پست» اسرائیل با انتشار تحلیلی از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک هدایت‌شونده دوربُرد «عماد» ایران، نوشت که تولید این موشک از سوی نیرو‌های نظامی ایران، نمادی از توانمندی و پیشرفت فناوری نظامی ایران است، اما به نظر می‌رسد با توجه به لایه‌های دفاع موشکی اسرائیل، موشک عماد برای نیرو‌های نظامی اسرائیل قابل مهار است. "این در حالی است که  لایه های دفاعی این رژیم حتی توان مقابله با راکت های حماس را هم ندارند!"

"اوزی رابین" کارشناس موشکی اسرائیل در مورد این موشک جدید به رویترز گفت: "عماد نشانگر جهشی بزرگ در بحث دقت است؛ این موشک در دماغه خود مجهز به سامانه هدایت و کنترل پیشرفته‌ای است".

موشک بالستیک عماد، فقط 7 دقیقه تا اسرائیل

اسرائیل در حال حاضر سامانه‌هایی برای مقابله با موشک‌های بالستیک در اختیار دارد که از قوی‌ترین آن‌ها می‌توان به ختس یا همان پیکان ۳ اشاره کرد که سامانه‌هایی ضد موشک بالستیک محسوب می‌شوند. اما در بیان ویژگی‌های عماد به این موضوع اشاره شده که این موشک قادر است از سد این سامانه‌ها نیز عبور و اهداف مورد نظر را منهدم کرده و این قابلیت توانست ذهن بیگانگان را به خود مشغول کند.

وبگاه «امور دفاعی، موشکی» رژیم صهیونیستی در گزارشی با اشاره به ساخت موشک عماد از سوی ایران به صراحت نوشت" موشک «عماد»، ساخت ایران قابلیت پیشی‌گرفتن بر سامانه دفاع موشکی پیکان ۳ اسرائیل را دارد.  ختس  یا  پیکان ۳ نوعی سامانه ضد موشک بالستیک است که توسط شرکت صنایع هوایی اسرائیل و شرکت بوئینگ آمریکا طراحی و ساخته شده است. "

عماد؛ نخستین موشک دوربرد ایرانی

جمهوری اسلامی چند سالی است که دستاورد‌های جدید در صنعت موشکی را بدون حضور پدر موشکی خود یعنی "شهید حاج حسن طهرانی مقدم" رونمایی و آزمایش می‌کند و در این مسیر بار‌ها نشان داده که قدرت برتر موشکی در منطقه و جزء چند قدرت موشکی برتر جهان است و طهرانی مقدم‌ها در ایران کم نیستند. دوست و دشمن می دانند که دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران کاملاً دفاعی بوده و ایران بار‌ها اعلام کرده که همیشه دفاع خواهد کرد.

کشور ما طی سال‌های اخیر توانسته‌  است طیف‌ متنوعی از موشک‌های بالستیک با ویژگی‌های متفاوت برای مقابله با انواع تهدیدات را طراحی و تولید کند که به همین سبب به یکی از قدرت‌های موشکی جهان و منطقه غرب آسیا تبدیل شده است. همچنین در حوزه موشک‌های کروز (زمینی، هواپایه، ساحل به دریا) موشک‌های پدافندی، موشک‌های ضدزره، موشک‌های هواپایه و . . . نیز دارای توانمندی‌های فراوانی است.

ساخت موشک عماد خط بطلانی بر تحریم گسترده علیه ایران و سند روشنی از خلاقیت در عین مقاومت رزمندگان انقلاب است که امروز در جایگاه متخصصان داخلی صنعت دفاعی موفقیت‌های دیگری را برای ملت ایران به ارمغان آورده‌اند. ساخت و ورود این سامانه به توان عملیاتی نیرو‌های مسلح، نشان از توجه وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به ارتقاء توانمندی‌های دفاعی کشورمان داشته و به علت سامانه پرتاب متحرک با قابلیت حمل موشک آماده پرتاب دارای قابلیت بالقوه‌ای است که تحول عظیمی در صنعت موشکی ایران به وجود آورد.

انتهای پیام/

سید محسن حسینی

برچسب ها: موشک ، عماد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
یکی رو بفروشین با پولش بهم وام بدین زندگیمو سروسامون بدم یاکه همون موشک رو بکوبین تو زندگیم همه مونو بکشین
Iran (Islamic Republic of)
س
۲۱:۰۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
به کی بفروش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
عالی است این موشک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۲ دی ۱۳۹۸
عااالللللللللیییییئ
Iran (Islamic Republic of)
عقیل
۲۲:۵۹ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
سلام و درود بر رهبر عزیزم آقای عزیزم سید علی خامنه ای اینها همه افتخارات اوست
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۸:۱۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
سلام ودرود به همه کسانی که در راه اعتلای اسلام وایران عزیز قدمی برداشته اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
وای به آن روزی که رهبر عزیزمون حکم جهادم دهد

همچین می زنیم کلن از روی زمین پاک بشن
Iran (Islamic Republic of)
عیسی
۰۲:۱۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
رهبرم تاج سرم مدیونیم برا این اقتدار تاریخ به مردم ایران و جهان خواهد فهماند سید علی رهبر عزیزمان چه قدرتی رو برای ایران درست کرده تمام این موشک ها از فرزندان انقلاب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
انشا الله به فرموده اقا تا بیست و چند سال دیگه اصلا اسراییلی وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
فرهادصالحی
۱۳:۳۳ ۳۰ تير ۱۳۹۸
افتخارم‌اینه‌که‌یک‌ایرانیم‌چون‌برادرانی‌دارم‌که‌حواسشون‌مقتدرانه‌به‌همه‌چی‌‌هست‌.دست‌مریزاد.وممنون‌ازهمه‌شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۲۴ تير ۱۳۹۸
زنده باد دلیران ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۷ تير ۱۳۹۸
بسیار عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۰ تير ۱۳۹۸
خسته نباشی دلاور ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۳ تير ۱۳۹۸
دورد برايران احسنت
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا‌رجبی
۰۰:۳۳ ۰۲ تير ۱۳۹۸
درود‌برسپاه‌ولشکر‌‌‌ایران‌‌
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۷:۰۷ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
درود و سلام بر سازندگان موشکهای ضد اسراییلی. تا آنجایی که میتوانی بسازید و تولید کنید که ما ایرانیها نسل این یهودیها ی گدا گشنه و آواره کاولی یا سوزمانی را ریشه کن کنیم ما کرد هستیم فقط کافیه زمان حمله به ما بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
ما شاله ب این دستاورد خدا قوت رزمندگان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۲ دی ۱۳۹۷
انشاءالله رسیدن موشک از 7 دقیقه به یک دقیقه هم برسانید این کار شدنیست ومی توانید وقدرت موشکی به این اندازه اکتفاع نکید تا اخرین نقطه جهان برسانید وقدرتمند ترین موشک بسازید چون دین اسلام از همه دینها به روز تراست ونیاز سلاح بروزتر برای دفاع از خود دارد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۴۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۷
ماشااله به این همه اقتدار
هر ایرانی با خواندن این گزارشات افتخار میکن . خدا قوت ای ارتشیان وسپاهیان با غیرت.دروذ به همه شما.
Switzerland
شاهرخ
۰۶:۳۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۷
دوردبرموشکهای ایران واقعادست داشمندان مادردنکنه که باساختن این موشکها زدن تون دهن امریکایی هاواسراعیلی ها
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۱۶:۲۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
امیدوارم در هیچ جای دنیا تا ابد نیازی به استفاده از حتی کوچکترین ابزار جنگی و نظامی نباشد
و صلح و شادی سراسر جهان را فرا بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
درود بر بچه های مرکز بازسازی جنگ افزار شهیدکریمی سپاه که فی سبیل الله کار کردند
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۱۶:۲۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
امیدوارم در هیچ جای دنیا تا ابد نیازی به استفاده از حتی کوچکترین ابزار جنگی و نظامی نباشد
و صلح و شادی سراسر جهان را فرا بگیرد.
Germany
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
مرگ بر اسرايئل و آمريكا و انگليس
Germany
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
به اميد روزي كه كل اسرائیل نابود بشه
Iran (Islamic Republic of)
حسی
۰۸:۰۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
ایران افتخار دنیاست
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
یه اسمی دارم مثل بقیه
۰۴:۱۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
همه چی گرون شده راضی نیستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
چه ربطی به موشک داشت؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
شمس
۰۲:۴۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
درود بر غیرت بچه های موشکی سپاه که باعث افتخار و سربلندی ما مردم ایران شدند با وجود این موشکها ما از هیچ ابر قدرتی نمی هراسیم .
Saudi Arabia
مصمم
۲۳:۳۹ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
عرب هایی که موشک های ایران را خطری برای خود تلقی می کنند باید بدانند که اگر آنها دشمن ما هستند و منتظر فرصتی هستند که این دشمنی را بروز دهند بله این موشک ها زنگ خطر برای آنهاست اما اگر دشمن ما نیستند مطمئن باشند که توان دفاعی ایران نه تنها خطری برای آنها نیست بلکه حافظ امنیت منطقه است و عرب ها بدانند که هیچ دوستی بهتر از ایران پیدا نخواهند کرد و ایران این صداقت خود را بارها ثابت کرده اما اگر بخواهند برای تأمین امنیت اسرائیل و خوش رقصی برای آمریکا شیطنت کنند بدیهی است که ملت و نیروهای نظامی ایران در دفاع از خود تردید نمی کند و شیاطین را سرجای خود می نشاند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
فکر کنم خفن ترین و سریع ترین موشک ایران خرمشهره به سوخت جامد و حمل هم زمان 3 کلاهک و سرعتی نهایت در حد 15 ماخ . با کمی تغییر و دست کاری میشه بین 3 تا 5 هزار کیلومنر بردشو زیاد کنن
Germany
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۷ آبان ۱۳۹۷
کاش هواپیماهای جدید و مدرن داشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۲۲:۴۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
امیدوارم که همیشه سایه رهبری و سپاه بالا سر ما مردم ایران باشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۴۱ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
بردشون بلند تر کنند تا امریکا و اروپا روهم بشونیم سرجاشون
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۲۲:۳۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
کی اقا دستور جهاد رو صادر میکنه
Iran (Islamic Republic of)
سیدجاسم موسوی
۲۲:۲۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
دشمنان باید بفهمند نباید روی ایرانی نشانه رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
تا کور شود هر آنکه نتواند دید
Iran (Islamic Republic of)
سجاد حسن زاده فرد
۲۰:۵۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
دشمنان بدانند دوران بزن ودر رو تمام شده است اگر کوچکترین غلطی از انها سر بزند ایران قدرتمند موشکی تل اویو و حیفا را با خاک یکسان میکند _ نوکر و مخلص مدافعان حرم هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
از فشنگهای اتمی رونمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
نادر از کرمان
۱۹:۵۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
سلام خداوند درودملایک بر آقا امام حسین ع سلام بر آقا امام زمان مملکت مال آقا است . سلام و خسته نباشید بر سربازان گمنام و سلام و خسته نباشید بر شیر مردان پاسداران انقلاب اسلامی خدا و چهارده معصومین یار یاوران باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
درود بر سپاه پاسداران سپاه قدرتمند ایران خداقوت
Iran (Islamic Republic of)
آزاد
۱۹:۴۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
هرموقه موشک جدیدمیسازیم خودبخود عشق میکنم افتخارمیکنم به آقا وحاجیمون سلیمانی زنده باشید همه دست اندرکاران خدا حافظتون باشه عزتید
Germany
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
پس بزنید اسرائیل رو اگه اینجور موشکی دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
چرا دوستداران فلسطین، اسلحه در اختیار فلسطینیان نمی گذارند تا با اسراییل مبارزه کنند و هر روز شاهد کشته شدن فرزندان این سرزمین هستیم
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۹:۳۲ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
اگه صنعت خودرو سازی هم دست سپاه و جوانان عزیز کشور بود الان اوضاع خودرو های کشور این نبود. حیف صنعت خودرو سازی که افتاده دست کسانی که جان و امنیت مردم براشون اهمیت نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
بهتره به وضع اقتصادی مردم هم رسیدگی بشه این بزرگترین سیلی به دشمنه .
United States of America
ناشناس
۱۹:۱۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
بزنید بترکونید اسرائیل رو
Iran (Islamic Republic of)
عماد
۱۷:۲۷ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
انشالله نابودی اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
درود بر ایران
Iran (Islamic Republic of)
سمیع
۱۷:۱۹ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
اسراییل اشغالگر نابودی تو با حرف هات برای ما 7 دقیقه زمان میبرد کارشناسان نظامی غرب به وحشتت افتاده اند که ایران با یکی دوت از پایگاه ای قدرتمش طی 12 دقیقه د ر کنترل نظامی خود دراورد قبول کنید پایان صهون رسیده با اعمال تانان را تصدیق کرده اید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
چی نوشتی؟ خودت فهمیدی؟
Iran (Islamic Republic of)
سمیع
۱۷:۱۹ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
اسراییل اشغالگر نابودی تو با حرف هات برای ما 7 دقیقه زمان میبرد کارشناسان نظامی غرب به وحشتت افتاده اند که ایران با یکی دوت از پایگاه ای قدرتمش طی 12 دقیقه د ر کنترل نظامی خود دراورد قبول کنید پایان صهون رسیده با اعمال تانان را تصدیق کرده اید.
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۶:۵۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
کار کار کار کار. کار میخوایم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
یاشاسین ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
بمب آنمی درست کنید بزنیم همه کفار اسرائیل و بترکونیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۲۲ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
مگه فیلم هندیه
Iran (Islamic Republic of)
حسینی گلپایگان
۱۵:۰۷ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
خدا رحمت کند شهید طهرانی مقدم را آفرین به این شیرمرد پدر موشکی ایران
ما قدر تو را می دانیم هرچند که در طول حیات مادیت ناشناخته بودی
باقیات و الصالحات تو ما را و رهبر ما را نجات داد و آبرو داد
چقدر زیبا خداوند متعال به بعضی ها که لیاقت دارند شرف و عزت می دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
وضع اقتصادی رو درست کنید باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
پس این موشک باران ها کی شروع میشه بسوی اسرائیل آزاد بشه مثل کربلا بریم فلسطین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
باید کارخانه های خودروسازی را تحویل وزارت دفاع بدن تا خودروی با کیفیت هم برای مردم تولید بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
باید کارخانه های خودروسازی را تحویل وزارت دفاع بدن تا خودروی با کیفیت هم برای مردم تولید بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
خدارحمت کنه پدرومادر حسن طهرانی مقدم را .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
خدا کسانی که منفی زده اند و با تهرانی مقدم مخالفند را نیامرزد انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
اخه خدا خودش را رحمت کند بعد پدر و مادرش را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
بر توان نظامی تا میتوانید بیفزایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
حتما
Iran (Islamic Republic of)
یزدان
۱۳:۰۲ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
اگه اسراییل نابود بشود قیمتها میاد پایین یا گرانتر میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
این خیلی خوبه که ما موشک خوب داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
کاش اقتصاد خوب هم داشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
درود بر رزمندگان ما
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۱۸ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
الله اکبر روح شهیدتهرانی مقدم پدرموشکی ایران شاد باد. چشم صهیونیستها وامریکایی ها کورباد
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۱۸ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
تهدید برون مرزی را سپاه حل کرد. آیا کسی هست تهدید درون مرزی که معیشت مردم و ...است را حل کند؟ آن هم نه به حرف به عمل!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۴۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
درسته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
شیر مادرت حلالت باشه..... حرفت حرفِ حسابه
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
کاش هواپیماهای جدید و مدرن داشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
کاش هواپیماهای جدید و مدرن داشتیم
Iran (Islamic Republic of)
حمزه
۱۱:۴۲ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
درود و رحمت خداوند به روح شهید تهرانی مقدم.
Iran (Islamic Republic of)
ستاره سرخ بلگراد
۱۱:۳۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
برعکسش چند دقیقه طول میکشه ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
تا ابد :))
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۱:۲۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
درود بر سپاه پاسداران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
چرا منفي دادين الان؟
Germany
علی
۱۱:۱۸ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
اگه میخوایین بزنیین بزنین..
Sweden
ناشناس
۰۴:۵۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
پس خلاصه اجازه فرمودید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
مرگ بر اسراییل . مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
لعنت بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
مرگ بر منافقین
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۰:۴۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
ننگبر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
انشالله بزودی نابودی رژیم نامشروع اسرائیل و صهیونیستی ببینیم مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
از یهودیان مقیم ایران گزارش تهیه کنید یت همگان ببینند که در ایران با وجود مسائل اقتصادی چقدر راحت و مسالمت آمیز و بدون محدودیت میکنند .
مواظب باشید در زمان ترور شهدای هسته ایی هم همین شکلی بود ها . . خدا پشت و پناه شما .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
انشالله
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۰۸:۱۹ ۲۱ تير ۱۳۹۸
درود برسپاه لعنت براسراعیل موفق باََشی ایران عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
به فکر این مردم بدبخت با این گرانی و تورم و رکود اقتصادی و بیکاری جوانان تحصیل کرده و هزاران مفسده باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
پس چرا معطل هستید سریع تر کلکشان اسرائیل جنایتکا را بکنید تا جهان راحت شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
ایول باید دشمنان اسلام نابود شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
همین الان شروع کنین بزنید نابودشون کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
آفرین و احسنت بر مردان سرزمین پارس و آفرین بردلآوران ارتش و سپاه جمهوری اسلامی ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
لطفا در مورد سیستم دفاعی رژیم اشغالگر توضیح دهید و چگونگی رد شدن موشک ها از آن
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۰:۲۱ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
انشاالله رژیم اسرائیل نابود خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
انشالله نابودی اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
يا علي مدد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
يا علي مدد
Iran (Islamic Republic of)
اا
۰۹:۵۷ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
سلام بر حسین (ع)
-
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
چرا پس اینهمه ماشین های بی کیفیت داریم که کارخانه ها می سازند.پژو 405 که سال 1980 در فرانسه تولیدش متوقف شده یاپژو پارس که 1990 در فرانسه تولید شده و از رده خارج، پرایدی که 1985 تولیدش متوقف شده ما سوار میشویم. افتخار میکنیم ماشین داریم.به قول معروف علی برکت الله..
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۵۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
صنعت و اقتصاد دست مدیران خودرو است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
کیفیت دو تا نانوایی در یک چهاراره متفاوته
-
ناشناس
۰۷:۴۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
اقای محمد و آقای ناشناس که پاسخ دادید: با ایرانی ها خوب توجیه میکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
درود بر تمام رزمندگان اسلام و سپاهیان غیور...خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
احسنت به این دلیر مردان درود بر سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
احسنت به این دلیر مردان درود بر سپاه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۰۹ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
لطفا جناب سردار توضیح بدهند کل پروژه ساخت و هزینه هر فروند موشک بالستیک چقدر هزینه می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
به اندازه عمرت و آسایشی که داری داداششششش ، الان راحت نشستیم منو تو داریم این نظر هارو تایپ میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
اينکه چقدر هزينه داره مهم نيست مهم اينه که چه توانايي داره. درود بر سپاه پاسداران
Germany
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
هزینه اش حفظ کیان و وجود ماست تا جهان خوارانی مثل آمریکا و انگلیس حتی نتوانند نگاه چپ به ما بیندازند. هسته اصلی مقاومت ایران است
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۰:۰۱ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
هزینه ساخت موشک هرچی ک باشه از قدرتی ک موشکامون دارن بیشتر نمیشه.اما افتخار اینکه میتونیم اینجورموشکا بسازیم ی دنیا ارزش داره.زنده باد رهبرمون و سپاه پاسداران خداقوت و درپناه امام زمان(عج)
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۰:۰۱ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
هزینه مهم نیست امنیت مهم هست که در منطقه داریم الان که دشمنان به وحشت افتادند هر روز یک برنامه دارند برای ایران اسلامی یک روز جنگ یک روز تحریم یک روز ایران حراسی یک روز بهانه هسته ای این بدانید که نشانه قدرت ایران در منطقه هست .
Iran (Islamic Republic of)
ستاره
۱۱:۴۱ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
از حرف تا عمل بسیار فاصله است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
اگر این هزینه نشود، باید میلیون ها نفر هزینه بدهیم پس هر چقدر هزینه شده باشد منطقی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
هر چقدر برای قدرت دفاعی کشور هزینه شود کم است و حتما باید بیشتر هزینه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
پس کالای باکیفیت چرانمیسازید
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۰:۰۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
هر کسی باید وظیفه خودش انجام دهد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
ولی ای کاش یه موشکی هم بود این گرونی و تورم رو نابود میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۰:۰۵ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
به امید خدا این هم برطرف می شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
با ملکوت موافقم . سیستم فعلی نظامی را در خاور میانه به راه انداخت اند تا به اقتصاد ما لطمه بزنند و گریز از وضعیت بد اقتصادی ما راه حل نظامی دارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
ولی ای کاش یه موشکی هم بود این گرونی و تورم رو نابود میکرد
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۰۸:۴۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
سلام
تا کور شود هر آنکه نتواند دید
Iran (Islamic Republic of)
برای وطنم
۰۸:۲۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
باسمه تعالی
در جنگ احتمالی ایران و اسرائیل، باید باران راکت ها و موشکهای حزب الله برای منهدم کردن پایگاهها و سامانه های پدافند هوایی اسرائیل انجام شده و با برنامه ریزی و زمان دقیق پس از کار انداختن سامانه پدافند هوایی اسرائیل، موشکهای ایران به اهداف مورد نظر اصابت نمایند. انشاء الله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
میدونید مساحت کشور اسراییل چقدره ؟؟؟؟؟؟؟ خیلی کم است و با موشکهای مربوط به اسراییل به سوریه ( به لحاظ آسیبهای بمباران هوایی) تبدیل خواهد شد .
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۴۲ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
یادم باشه یه مشورتی باهات بکنم خیلی بلدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
درود بر شما عزیزان که با زحمات بسیار زیاد خود انواع موشک را درجهت امنیت کشور عزیزمان ایران طراحی کرده و میسازید.
انشاءالله که همیشه درپناه امام زمان عج سالم و سلامت باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
شما رو به خدا بزن دیگه نابودشون کن . مرگ بر اسرائیل.
-
`پيام
۰۸:۱۹ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
انها كمتر از7 دقيقه نابود خواهیم كرد
Iran (Islamic Republic of)
میثم.
۰۸:۱۷ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
درود بر شما عزیزان که با زحمات بسیار زیاد خود انواع موشک را درجهت امنیت کشور عزیزمان ایران طراحی کرده و میسازید.
انشاءالله که همیشه درپناه امام زمان عج سالم و سلامت باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
الحمدلله درود بررزمندگان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
الحمدلله درود بررزمندگان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۸:۱۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
دمتون گرم.....
-
ناشناس
۰۷:۴۸ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
درود بر ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
درود بر ايران
آخرین اخبار