اشرف غنی: ولسوالی ها منبع توسعه اقتصادی اند

رئیس جمهور افغانستان در مراسم افتتاح کنفرانس ملی ولسوالان تحت عنوان «نقشۀ راه برای اصلاحات ادارات محلی» گفت: ولسوالی‌ها، منبع توسعۀ اقتصادی اند.

اشرف غنی: ولسوالی ها منبع توسعه اقتصادی اندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در مراسم افتتاح کنفرانس ملی ولسوالان تحت عنوان «نقشۀ راه برای اصلاحات ادارات محلی» گفت: ولسوالی‌ها، منبع توسعۀ اقتصادی اند.

وی بیان داشت که نقشۀ راه برای اصلاحات ادارات محلی فراهم شده است و مبارزه با فساد، بخشی از آن است که در این خصوص با ترتیب یک استراتیژی، اقدامات مهم نیز انجام خواهد شد.

رئیس‌جمهور غنی از ولسوالان این کشور خواست که در این کنفرانس، بحث‌هایشان را در رابطه با مردم، ولسوالی‌ها و مردم‌سالاری متمرکز سازند، زیرا این بحث ضمن تعیین نقش ولسوالان و ولسوالی‌ها، برای آینده افغانستان نیز مؤثر است.

رئیس‌جمهور از ولسوالان خواست که در خصوص وضعیت کنونی ولسوالی‌ها و مردم، تصویر روشنی را که در آن نقش، توانایی، مشکلات، خواست‌ها، زیربنا، ارتباطات، اولویت‌ها، تأسیسات و منابع ولسوالی‌ها و ولسوالان، شیوۀ استفاده طرح، هماهنگی و همکاری تسجیل یافته باشد، به شکل کتبی با وی شریک سازند.

رئیس‌جمهور گفت که برای تقویت نقش فعال ولسوال‌ها و ولسوالی‌ها، مهم است تا ما دیدگاه خود، همکاران و مردم را جهت واحد بدهیم و فضای همکاری و اعتماد به‌وجود آید. وی اضافه‌کرد که بدون داشتن تصویر واضح از ولسوالی‌ها، نه حکومت‌داری محلی تقویت می شود و نه سطح کیفیت خدمات افزایش می یابد.

محمداشرف غنی خاطرنشان ساخت که ولسوالی‌ها منبع توسعۀ اقتصادی اند و به هر اندازه که حکومت‌داری محلی تقویت گردد، همان اندازه نیاز به استعمال قوه کاهش میابد.

وی از ولسوالان خواست که پنج اولویت را از ولسوالی مربوطه و مردم، به شکل کتبی با وی شریک سازند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.