روش درمانی شگفت انگیز برای بارداری بانوان سالمند

بسیاری از زنان که سال‌ها صاحب فرزند نشده و به دوران سالمندی رسیده‌اند؛ در آینده‌ای نزدیک می‌توانند رویای شیرین درآغوش گرفتن اولین فرزندشان را تجربه کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان اعلام کرده‌اند پیشرفت‌های علمی در زمینه روش درمانی ناباروری IVF درآینده‌ای نه چندان دور می‌تواند امکان بارداری زنان بالای ۶۰ سال را فراهم کند.

این روش حتی بر روی زنانی که در طول سال‌ها باردار نشده‌اند و برای اولین بار باردار می‌شوند؛ نیز قابل اجرا و نتیجه گیری است.


با وجود منحصربه فرد بودن این روش درمانی و امکان بارداری زنانی که در طول سال‌ها شانس مادر شدن نداشته‌اند، اما روانشناسان اعتقاد دارند اختلاف سنی فوق العاده زیاد بین مادر و کودک، سالمندی مادر در سال‌های نوزادی فرزند می‌تواند خطر مرگ نوزادان را افزایش دهد.

افزایش آمار بارداری زنان در سنین بالا

درکشور انگلستان و ولز، نوزادان به دنیا آمده از زنان دربازه ۵۰ تا ۵۴ سال در طول سال‌های اخیر افزایش فراوان یافته‌اند، این آمار از ۵۵ تولد در سال ۲۰۰۱ به ۲۳۸ نوزاد در سال ۲۰۱۶ رسیده است.

اولین زن با رده سنی بالا که به وسیله روش درمانی IVF در کشور انگلستان صاحب فرزند شد، خانم الیزابت آدنی بود که در سن ۶۶ سالگی در سال ۲۰۰۹ فرزند خود را به دنیا آورد.

امکان استفاده از روش IVF برای باروری زنان سالمند امید تازه‌ای میان میلیون‌ها زن در سراسر دنیا به وجود آورده است که به دلایل مختلف از جمله ناباروری، مجرد ماندن برای سال‌ها و یا از دست دادن فرزندان خود فاقد فرزند هستند.


بسیاری از زنان که در آستانه یائسگی قرار دارند و هنوز صاحب فرزند نشده‌اند امید به پیشرفت علم برای باروری در سال‌های آینده دارند.

کارشناسان به بانوان توصیه می‌کنند فرزند آوری را به سال‌های آخر دوران قدرت باروری خود منتقل نکنند، زیرا اختلاف سنی، ابتلای مادر به انواع بیماری‌ها و مواردی ازاین دست می‌تواند شانس باروری آن‌ها را کاهش دهد.

منبع:Dailymail
انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.