یافته‌هایی جدید و تکان دهنده از حیات فرازمینی‌ها که متحیرتان می‌کند

دانشمندان هنوز نتوانسته اند علت ایجاد انفجار‌های سریع رادیویی در فضا را شناسایی کنند و این سیگنال‌های شگفت انگیز حالا به چالشی برای محققان تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان استرالیایی به تازگی تعدادی رکورد از انفجار سریع رادیویی بیگانه را شناسایی کرده اند که دوبرابر میزان عادی است.

۱۹ سیگنال که به نظر می‌رسد از فضای عمیق به وجود آمده توسط محققان شناسایی شده است، به گفته دانشمندان برخی از این انفجار‌های مشهور به FRB، درخشان‌ترین انفجار‌هایی بوده که تا کنون کشف شده است.


هنوز مشخص نیست چه عاملی سبب ایجاد انفجار‌های FRB می‌شود، اما کارشناسان این فرضیه را مطرح کرده اند که امکان دارد انفجارها از شی کیهانی بسیار بزرگ مانند ستاره نوترونی یا حتی یک نژاد فرازمینی هوشمند و ناشناخته ایجاد شود.

آخرین ردیابی انفجار‌های سریع امواج رادیویی، FRB به وسیله تلسکوپ زمینی (ASKAP) کشور استرالیا، مجهزبه ۳۶ دیش زمینی به دست آمده است. محققان همچنین دریافتند انفجار‌های سریع رادیویی، ازبخش دیگر کهکشان می‌آیند.

در جدیدترین ردیابی انفجار‌های سریع رادیویی، FRBs، دانشمندان دانشگاه (Swinburne University) از تلسکوپ رادیویی CSIRO در غرب استرالیا استفاده کرده اند و حدود ۱۹ مورد را که بسیار قدرتمند‌تر از نمونه‌های پیشین است ردیابی کرده اند.

انفجار‌های سریع رادیویی، FRBs سیگنال‌هایی است که تنها چند میلی ثانیه به طول می‌انجامد و گمان‌ها براین است که فاصله آن‌ها از منظومه شمسی و زمین میلیارد‌ها سال نوری است، دراثر انفجار شدید آن ها انرژی تولید می‌شود که به طور تقریبی معادل انرژی ناشی از ستاره خورشید طی ۸۰ سال است.

برخی کارشناسان طرفدار فرضیه‌های حیات فرازمینی هوشمند، این انفجار‌های رادیویی سریع را نوعی پیام مصنوعی از سوی هوشمندان فرازمینی از کهکشان‌های بسیار دور و برای برقراری ارتباط با سایرین می‌دانند.


اولین FRBs درسال ۲۰۰۱ میلادی رصد شده است و به تدریج با استفاده از تجهیزات پیشرفته و تلسکوپ‌های رادیویی دانشمندان موفق به شناسایی نمونه‌هایی بیشتر از آن‌ها شده اند.

تلسکوپ پیشرفته ASKAP این توانایی را دراختیار دانشمندان قرار داده است تا بتوانند هر چند روز یک بار به رصد و شناسایی FRB‌ها در کهکشان بپردازند و به این ترتیب دانسته‌های خود را درباره منشاء این امواج گسترش دهند.


هنوز اسرار و راز و رمز‌هایی فراوان درباره چرایی و منشاء تولید این انفجار‌ها وجود دارد، حتی گمان می رود این انفجارها پیامی از سوی هوشمندان فرازمینی برای انسان‌ها یا سایر تمدن‌های غیر انسانی باشد.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

پیام مصنوعی هوشمندان فرازمینی در آسمان رصد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار