بلر خواستار برگزاری همه‌پرسی برای متوقف کردن برکسیت شد

نخست‌وزیر سابق انگلیس خواستار برگزاری یک همه‌پرسی دیگر درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا شد.

تونی بلر خواستار رفراندومی برای متوقف کردن برکسیت شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «تونی بلر» نخست وزیر سابق انگلیس، روز پنجشنبه اعلام کرد از آنجایی که سیاست‌های این کشور درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) به بن بست رسیده اند باید یک همه پرسی برگزار شود و رای دهندگان بین «برکسیتِ بدون توافق» و «ماندن در یک اتحادیه اروپای اصلاح شده» یکی را انتخاب کنند.

کمتر از ۶ ماه تا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مانده و هنوز مشخص نیست پنجمین اقتصاد بزرگ جهان و کانون مالی بین المللی برجسته اش چگونه قرار است پس از برکسیت با اتحادیه اروپا تجارت کند.

اگر «ترزا می» نخست وزیر انگلیس، با اتحادیه اروپا به توافق برسد، پارلمان انگلیس باید آن را تایید کند. این در حالیست که نخست وزیر و پارلمان در این باره اختلاف نظر شدید دارند. برخی از اعضای حزب می (حزب محافظه کار که روی کار است) از پیشنهادات او ناراضی هستند و حزب کارگر هم به احتمال قوی هر توافقی را که او ارائه دهد قبول نخواهد کرد.

بلر گفت از آنجایی که ترزا می‌نمی تواند از طریق پارلمان به توافقی دست یابد، کشور باید یک رای گیری جدید در این باره انجام دهد.

مخالفان و موافقان برکسیت بر سر یک مسئله توافق دارند و آن هم این است که برکسیت مهم‌ترین حرکت ژئوپولیتیک انگلیس از جنگ جهانی دوم تاکنون است. این حرکت، آینده‌ای متفاوت را برای اقتصاد ۲.۹ میلیاردی انگلیس و بزرگترین بلوک تجاری جهان رقم می‌زند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار