تشریح اقدامات برای حل مشکل تامین مواد اولیه کار فعالان صنایع دستی؛

مس و برنج با ارز دولتی در اختیار فعالان صنایع دستی قرار می‌گیرد

معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی در نتیجه مکاتبات متعدد با وزارت صمت، کاری کرد مس و برنج با ارز دولتی در اختیار فعالان صنایع دستی قرار بگیرد.

مس و برنج با ارز دولتی در اختیار فعالان صنایع دستی قرار می‌گیردپویا محمودیان معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به تشریح اقدامات معاونت صنایع دستی برای حل مشکل تامین مواد اولیه برای هنرمندان صنایع دستی پرداخت و گفت: از زمانی که احساس شد تامین مواد اولیه در حوزه صنایع دستی مقداری با مشکل مواجه شده است، مکاتبات خود را با دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های متولی شروع کردیم. ان شاءالله در هفته آینده کارگروه ویژه‌ای را برای رسیدگی به وضعیت تامین مواد اولیه در همه رشته‌های صنایع دستی تشکیل می‌دهیم. این کارگروه با حضور نمایندگان اداره حمایت از تولید، کارشناسان، صاحب نظران و نمایندگان بخش خصوصی راهکار‌های حل مشکل تامین مواد اولیه هنرمندان صنایع دستی را ارائه می‌دهد.

وی افزود: ما در اولین گام بعد از تماس‌ها و مکاتبات اتحادیه صنفی فروشندگان صنایع دستی، مجموعه مکاتبات متعددی را با وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز کردیم. بعد از پیگیری‌های متعدد و برگزاری جلسات کارشناسی موفق شدیم که در حوزه مس به راه حل تامین مواد اولیه فعالان صنایع دستی با قیمت مبتنی بر ارز دولتی برسیم.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی اظهار کرد: معاونت صنایع دستی به عنوان متولی عرصه صنایع دستی کشور و حامی فعالان این عرصه، موظف به جلب رضایت تولیدکنندگان صنایع دستی است. البته این معاونت متولی مشخص تامین مواد اولیه محصولات صنایع دستی نیست، اما ما نهایت تلاشمان را در سطح ریاست سازمان میراث فرهنگی و معاونت صنایع دستی انجام دادیم تا مشکل تامین مس و برنج را حل کنیم. در خصوص تامین مواد اولیه سایر فعالان حوزه صنایع دستی با تشکیل کار گروه بررسی این وضعیت، نهایت تلاش خودمان را میکنیم که با ظرفیت‌های موجود مشکل تامین مواد اولیه فعالان صنایع دستی کل کشور را حل کنیم.

گفتنی است؛ فعالان صنایع دستی در ماه‌های اخیر و با توجه به نوسانات ارزی کشور در خصوص تامین مواد اولیه کارشان با مشکل مواجه شده بود. اما معاونت صنایع دستی در روز‌های اخیر با مکاتبات متعددی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته توانسته راه حلی ارائه بدهد که مس و برنج با ارز دولتی در اختیار فعالان صنایع دستی کشور قرار بگیرند.

انتهای پیام/

فعالان صنایع دستی خوشحال می شوند؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار