کاهش ۷ درصدی فوت‌شدگان حوادث جاده‌ای در استان قزوین

تعداد فوت شدگان ناشی از حوادث جاده‌ای علی رغم افزایش ۱۳ درصدی سفرها، ۷ درصد کاهش داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ سرهنگ بیگلری رئیس پلیس راه استان قزوین در همایش تجلیل از تلاش گران حوزه ترافیک که عصر چهارشنبه برگزار شد گفت: آمار تردد در جاده‌ها در شش ماهه اول امسال بیش از ۱۵۸ میلیون سفر بوده که این میزان نسبت به سال گذشته ۱۳ درصدی افزایش داشته است.

وی افزود: علی‌رغم این افزایش، دلیل کاهش تلفات جاده‌ای، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان و تعامل همه دستگاه‌های مرتبط به حوزه راه و ترافیک بوده است.

رئیس پلیس راه استان اضافه کرد: در حال حاضر تمام محور‌های آزادراهی، محور‌های بزرگ‌راهی  و محور‌های اصلی به ویژه اتوبان قزوین-کرج، قزوین-زنجان، قزوین-همدان و قزوین- رشت دوربین سرعت‌سنج مجز هستند و غیر از آن دوربین‌های سیار تیم‌های گشت پلیس راهنمایی و رانندگی در دیگر راه‌های استان تخلفات رانندگان را ثبت می‌کنند.

وی افزود: پلیس همواره در تلاش است تا با انجام وظایف خود به بهترین نحو ممکن رضایت شهروندان را کسب کند و از مردم انتظار می‌رود با رعایت قوانین پلیس را در ایفای وظایف خود یاری کنند.

سرهنگ حاجیان جانشین فرماندهی انتظامی استان در این همایش با اشاره به تلاش شبانه روزی نهاد‌های امدادرسان جاده‌ای گفت: مددکاران و امدادرسانان همیشه در عرصه‌های سخت به کمک هم نوعان می‌شتابند و در تنگنا‌ها و مشکلات یاور مجروحان و حادثه دیدگان هستند و این بالاترین افتخاری است می‌تواند نصیب یک انسان شود.

افشین پیرنون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین استان هم در این مراسم گفت: طی دو دهه گذشته تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای از ۲۷ هزار حادثه به ۱۶ هزار کاهش یافته است.

وی افزود:، اما علی‌رغم تلاش‌های شبانه روزی و زحمات که انجام می‌شود این روند کاهشی متوقف شده و دلیل آن فراموش شدن اقدامات کم هزینه برای ایمن سازی راه هاست.

پیرنون گفت: دلیل دیگر جای خالی آموزش و فرهنگ سازی از سنین پایین و در مقاطع تحصیلی مختلف تا هنگامی که یک نفر گواهینامه بگیرد.

وی اضافه کرد: با انجام این اقدامات می‌توان شاهد از سرگیری روند کاهشی حوادث جاده‌ای و تلفات ناشی از حوادت بود.

در پایان این مراسم از ۵۵ نفر از تلاش گران حوزه ترافیک استان قزوین از جمله هلال احمر، اورژان و پلیس راه تجلیل شد.
انتهای پیام/.

تجلیل از تلاش‌گران حوزه ترافیک استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار