انجام ۳۰۰ بازرسی موردی از دستگاه‌های اجرایی استان قزوین

معاون سازمان نظارت و بازرسی استان قزوین گفت: در ۶ ماه نخست امسال از دستگاه‌های اجرایی استان ۳۰۰ بازرسی موردی انجام شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ محسن جان جانی معاون سازمان نظارت و بازرسی استان در جمع خبرنگاران با اشاره به انجام ۳۰۰ بازرسی موردی از دستگاه‌های اجرایی گفت: در این بازرسی‌ها ۳۵ فرد متخلف به هیئت‌های رسیدگی به دستگاه‌ها و ده نفر به دادگاه معرفی شدند.

جان جانی در رابطه با حکم‌های صادر شده افزود: دو نفر از شغلشان برکنار شدند و یک نفر هم جابه جا شده است، مابقی پرونده‌ها در دست بررسی است.

وی در ادامه با اشاره به بررسی ۶۱۳ معامله گفت: برای ۳۸۲ مورد به کمیسیون‌های برگزاری تذکر داده شد و از اجرای ۵۱ معامله به علت رعایت نکردن چارچوب‌های قانونی جلوگیری به عمل آمد.

معاون سازمان نظارت و بازرسی استان گفت: همچنین یک فقره از تسهیلات بانکی به مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان به علت ایراد بر فرآیند پرداخت به حساب بانک عودت داده شد.

جان جانی افزود: در نیمه نخست امسال ۱۷۰ میلیارد تومان به حساب خزانه و بانک‌ها عودت داده شده است.

وی تخلفات را بیشتر در حوزه‌های رعایت نکردن منع مداخله در دستگاه‌های دولتی، تصرف غیر قانونی در وجوهات دولتی، رعایت نکردن بخشنامه‌ها و قوانین دستگاه‌ها و اختلاس اعلام کرد.

معاون سازمان نظارت و بازرسی استان، مبلغ اختلاس‌های استان را ۳۰۰ میلیون تومان بیان کرد و گفت:: در این پرونده‌ها سه نفر نقش داشتند که در حال بررسی است.

جان جانی در ادامه به زمین‌های هفت سنگان اشاره کرد و گفت:: در این زمین‌ها تغییر کاربری صورت گرفته است، اما باید موضوع رادر مراجع مربوطه قضایی پیگیری کرد.
وی با اشاره به پرونده تخلفات سایت محمد آباد هم افزود: در رابطه با این پرونده تخلفاتی در زمینه آلودگی‌های زیست محیطی شناسایی شده که در حال بررسی است.

معاون سازمان نظارت و بازرسی استان عنوان کرد: در زمان احداث سایت محمد آباد مقرر شده بود ۲۵۰ تن زباله در روز وارد این سایت شود که متوجه شده ایم به هفتصد تن رسیده است.

وی تخلفات مالی مدیران و وارد شدن زباله‌های صنعتی استان‌های دیگر را هم از دیگر تخلفات سایت محمد آباد دانست.

جان جانی بیشترین شکایت‌ها را در سازمان‌های شهرداری ها، سازمان تامین اجتماعی و جهاد کشاورزی اعلام کرد و گفت: با تمام این تخلفات استان قزوین به نسبت استان‌های دیگر وضعیت بهتری دارد.

وی در رابطه با تخلف معاون سابق اداره ورزش و جوانان استان هم گفت و افزود: این تخلف با گزارش سازمان بازرسی در دستگاه‌ها با عنوان اتهام اختلاس به مبلغ ۶۰ میلیون تومان مطرح شده و هم اکنون پرونده در یکی از شعبه‌های دستگاه قضا در حال رسیدگی است.

سازمان بازرسی استان قزوین سال ۸۲ تاسیس شده است.

انتهای پیام/

نشست خبری معاون سازمان نظارت و بازرسی استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.