تلاش یونان برای دریافت غرامت جنگ جهانی دوم از آلمان

رئیس جمهور یونان در دیدار با همتای آلمانی خود خواستار دریافت غرامت جنگ جهانی دوم از این کشور شد.

تلاش یونان برای دریافت غرامت جنگ جهانی دوم از آلمانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، پروکوپیس پاولوپولوس -- رئیس جمهور یونان -- روز پنج شنبه در دیدار با فرانک والتر اشتاینمایر، همتای آلمانی خود در آتن گفت: یونان هنوز به دنبال دریافت غرامت بابت قربانیان خویش در جنگ جهانی دوم و نیز بازپرداخت وامی است که مجبور به اعطای آن به اشغال‌گران نازی شد.

وی گفت این درخواست ها در چارچوب «مقاومت در برابر کسانی است که می خواهند به گذشته کابوس وار باز گردند.» مقصود وی ظهور دوباره جناح راست افراطی در اروپا پیش از انتخابات در اتحادیه اروپا بود.

پاولوپولوس تاکید کرد: یونان تصمیم به اخذ غرامت و بازپرداخت این وام را از نظر قانونی و حقوقی قابل طرح می داند.

آلمان بابت جنایات دوران نازی از یونان عذرخواهی کرده اما گفته است مایل نیست درباره غرامت صحبت کند. آلمان همچنین منکر هرگونه بدهی به یونان بابت جنگ جهانی دوم است زیرا در سال 1960 مبلغ 115 میلیون مارک به این کشور پرداخته است. در جنگ جهانی دوم یونان مجبور شد 476 میلیون «رایش مارک» به آلمان نازی بپردازد.

مقامات یونان تخمین می زنند این مبلغ با ارزش امروزی برابر شش تا 10 میلیارد یورو یا 7 تا 11.5 میلیارد دلار است. یونان همچنین مساله غرامت بابت جنگ جهانی دوم را در دوران بحران اقتصادی 2010 تا 2015 مطرح کرد، زمانی که مقامات این کشور، آلمان را که بزرگترین طلبکار این کشور بود به خاطر کاهش سهم خود در کمک های بین المللی به یونان مقصر دانستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار