نخست وزیر قرقیزستان:

صلح و ثبات در افغانستان به معنای صلح و ثبات در آسیای میانه است

نخست وزیر جمهوری قرقیزستان در دیدار با رئیس اجرائی دولت افغانستان گفت که صلح و ثبات در افغانستان به معنای صلح و ثبات در آسیای میانه است.

صلح و ثبات در افغانستان به معنای صلح و ثبات در آسیای میانه استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای با محمدقلی ابوالقاضی‌اف، نخست وزیر جمهوری قرقیزستان دیدار کرد.

نخست وزیر قرقیزستان در این دیدار با حسنه خواندن روابط میان دو کشور ابراز امیدواری نمود که روابط میان دو کشور در بخش‌های مختلف گسترش یابد.

ابوالقاضی‌اف در ادامه صحبت‌های خود گفت که کشورش برای تأمین صلح در افغانستان از هیچ‌نوع سعی و تلاشی دریغ نمی‌کند.

نخست وزیر قرقیزستان در بخش دیگر از صحبت‌های خود گفت که امیدوار است انتخابات پارلمانی امسال و انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در افغانستان در یک فضای امن برگزار گردد.

وی در ادامه صحبت‌های خود علاوه نمود که کشورش آماده است افغانستان را در بخش معارف و انرژی کمک نماید و تعداد بورسیه‌ها را افزایش دهد. وی خواهان عملی شدن تفاهمنامه مشترک میان دو کشور گردید و از رئیس اجرائی دولت افغانستان دعوت نمود تا در یک وقت مناسب به قرقیزستان سفر نماید.

ابوالقاضی اف در ادامه صحبت‌های خود افزود که دهشت‌افگنی، قاچاق موادمخدر و افراط‌گرایی تهدید مشترک علیه منافع هر دو کشور می‌باشند و کشورش آماده است در این زمینه با افغانستان همکاری نماید. وی همچنان تاکید کرد که صلح و ثبات در افغانستان به معنای صلح و ثبات در آسیای میانه است.

رئیس اجرائی دولت افغانستان نیز با تشکر از نخست وزیر قرقیزستان روابط میان دو کشور را حسنه و نیک خواند و از همکاری‌های قرقیزستان با افغانستان به ویژه از طریق روند استانبول قدردانی کرد. وی ابراز امیدواری نمود که کمیسیون مشترک میان دو کشور کار خود را برای عملی ساختن تفاهمنامه مشترک میان دو کشور به زودی آغاز نماید.

رئیس اجرائی دولت افغانستان همچنین با استقبال از پیشنهاد نخست وزیر قرقیزستان در امر مبارزه مشترک علیه دهشت‌افگنی، قاچاق موادمخدر و افراط‌گرایی بر همکاری‌مشترک و تبادله معلومات در این عرصه تاکید کرد.

عبدالله با تشکر از دعوت آقای ابوالقاضی‌اوف برای سفر به جمهوری قرقیزستان وعده سپرد که در یک وقت مناسب به این کشور سفر نماید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.