هشدار سازمان ملل به استرالیا درباره وضعیت پناهجویان

سازمان ملل از استرالیا خواست که با بازگرداندن پناهجویانی که توسط مقامات این کشور به پاپوآ گینه نو و نائورو فرستاده شده اند، مانع از بروز فجایع جدید شود.

هشدار سازمان ملل به استرالیا درباره وضعیت پناهجویانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل از استرالیا خواست که با بازگرداندن پناهجویانی که توسط مقامات این کشور به پاپوآ گینه نو و نائورو فرستاده شده اند، مانع از بروز فجایع جدید شود.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل با انتشار مطلبی در همین زمینه در حساب توییتری خود خواهان بازگشت پناهجویان از پاپوآ گینه نو و نائورو به استرالیا شده است تا در این کشور امکان ارائه کمک به آن‌ها فراهم شود.

کمیساریای عالی پناهندگان از دولت استرالیا می‌خواهد تدابیر فوری جهت رسیدگی به وضعیت سلامتی پناهجویان در سواحل پایوآ گینه نو و نائورو اتخاذ کند.

کاترین استابرفیلد (Catherine Stubberfield)، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به خبرگزاری فرانسه گفته است: «استرالیا باید برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در این دو جزیره، اقدامی انجام دهد. اخباری به ما رسیده است که نشان می‌دهد آمار خودکشی و قطع عضو به منظور تلاش برای پناهندگی در میان پناهجویان به خصوص در ماه‌های اخیر افزایش یافته است.»

کانبرا که از سال ۲۰۱۳ منکر هرگونه رفتار بد با پناهجویان است، قایق‌های حامل آن‌ها را به دریا باز می‌گرداند. اغلب مهاجران غیرقانونی اهل افغانستان، سریلانکا و غرب آسیا هستند.

آن دسته از پناهجویانی که موفق می‌شوند به ساحل برسند به سمت جزیره‌های دوردست در اقیانوس آرام هدایت می‌شوند.

دولت استرالیا از سال ۲۰۱۳ حدود ۳ هزار پناهجو را به زور به مراکز مستقر در پاپوآ گینه نو و نائورو فرستاده است. قرار است حدود ۱۲۵۰ نفر از آن‌ها در چارچوب توافقی میان آمریکا و استرالیا به آمریکا فرستاده شوند.

۸۰۰ نفر از افرادی که به آمریکا اعزام نخواهند شد در نائورو و ۶۵۰ نفر در پاپوآ گینه نو به سر می‌برند. حدود ۵۰۰ نفر به دلایل پزشکی به استرالیا بازگردانده شده اند.

از سوی دیگر سازمان پزشکان بدون مرز در روز ۷ اکتبر اعلام کرد براساس دستور دولت نائورو به این سازمان، رسیدگی به پناهجویانی که از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند، باید پایان یابد.

نائورو کشور بسیار کوچکی در اقیانوس آرام است.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل بار‌ها از استرالیا خواسته است پیشنهاد نیوزلند را مبنی بر پذیرش پناهجویان اعزامی به پاپوآ گینه نو و نائرو را بپذیرد.

انتهای پیام/

درخواست سازمان ملل از استرالیا برای بازگرداندن پناهجویان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار