دیدار عبدالله عبدالله و نخست وزیر ازبکستان در حاشیه اجلاس شانگهای

رئیس اجرائی دولت افغانستان در حاشیه اجلاس سران حکومت‌های سازمان همکاری شانگهای با عبدالله نمعتویچ عارف اوف، نخست وزیر جمهوری ازبکستان دیدار کرد.

دیدار عبدالله عبدالله و نخست وزیر ازبکستان در حاشیه اجلاس شانگهایبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان در حاشیه اجلاس سران حکومت‌های سازمان همکاری شانگهای با عبدالله نمعتویچ عارف اوف، نخست وزیر جمهوری ازبکستان دیدار کرد.

رئیس اجرائی دولت افغانستان در دیدار با نخست وزیر جمهوری ازبکستان روابط میان دو کشور را نیک و حسنه خواند و از همکاری‌های ازبکستان برای افغانستان قدردانی و تشکر کرد. وی اشتراک در نشست شانگهای و ملاقات مشترک را فرصت دیگری برای تجدید تعهد و تحکیم روابط خواند.

نخست وزیر ازبکستان با تشکر از رئیس اجرائی دولت افغانستان گفت که روابط میان دو کشور در یک و نیم سال گذشته بهبود یافته و ما شاهد سفرهایی مقامات عالی رتبه دو کشور و امضای بیش از بیست تفاهمنامه و یادداشت همکاری هستیم. آقای عارف‌اوف میزان مبادلات تجارتی میان دو کشور را رضایت بخش و در حال افزایش خواند.

نخست وزیر ازبکستان همچنین اضافه کرد که دروازه‌های ازبکستان برای همکاری به روی کشور دوست و برادر افغانستان باز است و این کشور آماده است افغانستان را در تمام عرصه‌ها کمک نماید.

نخست وزیر ازبکستان دهشت‌افگنی، افراط‌گرایی و قاچاق موادمخدر را از چالش‌ها و تهدیدهای مشترک منطقه خواند و تاکید نمود که کشورش آماده همکاری مبارزه با این پدیده‌ها برای استقرار و رفاه منطقه است. آقای عارف‌اوف همچنان خواهان تسریع گشایش کونسلگری افغانستان در شهر ترمز گردید و آن‌را گامی به سوی افزایش داد و ستد بازرگانی میان دو کشور خواند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار