عضو شورای عالی استان ها عنوان کرد؛

دیوان عدالت اداری صلاحیت رد مصوبات شورا را ندارد

قانبیلی گفت: قانون هیچ صلاحیتی به دیوان عدالت اداری برای رد مصوبات شورای عالی استانها نداده است.

عدم صلاحیت دیوان عدالت اداری برای رد مصوبات شورابه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد قانبیلی عضو شورای عالی استان ها در دهمین اجلاس شورای عالی استان ها با تاکید بر اینکه قانون هیچ صلاحیتی به دیوان عدالت اداری برای رد مصوبات شورای عالی استانها نداده است گفت: از رئیس دیوان عدالت اداری خواستار اعطای مستندات قانونی در این زمینه هستم و در غیراین صورت از رئیس شورای عالی استان ها درخواست اجرای مکاتبات قانونی برای منع دخالت دیوان عدالت اداری در خصوص مصوبات شوراها را دارم.

وی با بیان اینکه قضات دیوان عدالت اداری با آموزه های حقوق خصوصی و جزایی به بررسی مسائل شهری می پردازند، گفت: آموزش مسائل شهری به قضات دیوان عدالت اداری ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه رعایت حقوق عمومی باید مهم ترین جهت گیری دیوان عدالت اداری باشد، افزود: فضای سبز و باغات در شهر حق عمومی مردم است اما قضات دیوان عدالت اداری با اعمال حقوق خصوصی به این مسئله می پردازند.

قانبیلی در خصوص نقاط ضعف هیات های تطبیق گفت: ضعف در آموزش شوراها، تضاد و تناقض قوانین و مقتضیات محلی و زمانی از مهمترین نقاط ضعف هیات های تطبیق است.

وی افزود: طبق قانون، آموزش اعضای شوراها وظیفه شورای عالی استان ها با همکاری وزارت کشور است؛ این در حالی است که تمام بودجه آموزش شوراها به وزارت کشور پرداخت می شود و وزارت کشور در استان های انگشت شماری برای رفع مسئولیت اقدام به برگزاری کلاس می‌کند. لذا خواهشمندم بودجه آموزش شوراها به شورای عالی استان ها پرداخت شود.

عضو شورای عالی استان ها درخصوص مقتضیات محلی و زمانی گفت: پس از زلزله کرمانشاه، شورای شهر تهران مصوبه ای برای اختصاص ۵ میلیارد تومان به زلزله زدگان به هیات تطبیق ارسال کرد. در حالی که طبق قانون، بودجه هر شهر باید در همان شهر هزینه شود.

وی با اشاره به وضعیت آن زمان زلزله زدگان افزود: هیات های تطبیق باید اجازه این را داشته باشند تا بر اساس شرایط زمانی و مکانی تصمیم گیری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار