طرح تفصیلی کاشان هنوز بعد از 13 سال ابلاغ نشده است

متاسفانه طرح تفصیلی کاشان بعد ازدهها سال که قرارداد تهیه آن منعقد شده هنوز بعد از 13 سال ابلاغ نشده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعید ابریشمی راد شهردار کاشان در جلسه رسمی شورای شهر کاشان گفت: ملاک عمل و قانون در شهرداری طرح تفصیلی است اما متاسفانه طرح تفصیلی کاشان بعد ازدهها سال که قرارداد تهیه آن در سال84 بسته و در سال 96 مصوب شده هنوز ابلاغ نشده بعد از 13 سال ابلاغ نشده است در حالیکه عمر طرح تفصیلی فقط10 سال است.

وی، گفت: طرحی که امروز میخواهند ارائه کنند اطلاعات پایه آن از سال از سال 84 است آیا شهر ما نسبت به سال 84 تغیر نکرده یا جریان توسعه آن متوقف شده است؟

به گفته وی، تصویب قوانین شهرداری‌ها نیز یک پارادوکس دارد که در سال ها قبل تصویب شده است و متناسب با نیازهای امروز شهر و ارایه خدمات به آن نیست.

شهردار کاشان، با تاکید بر اینکه قوانین قدیمی پاسخگو نبوده و کسی هم پاسخگو نیست گفت: اما خوشبختانه تشکیل شوراها به عنوان قانونگذار محلی با تجمیع خرد جمعی نمایندگان مسستقیم و منتخب مردم یک موهبت و محمل خوب اجتماعی برای مواردی است که قانون پاسخگو نیست.

ابریشمی راد، تاکیدکرد: قوانین متناسب با نیازهای جامعه و پاسخگوی شرایط نیستند و کسی هم به فکر اصلاح بنیادی آن نبوده است اما شورا بزرگترین اتفاقی است که می تواند کمک و همیار شهرداری باشد و با یک اجماع در مورد این قوانین تصمیمی بگیرد.

وی اظهارداشت: تصریح کرد: اگرچه شهرداری ها تا سال ۶۴ بدون هیچ دغدغه در تأمین معاش و هزینه‌های جاری که مثل همه ادارات دیگر وابسته به درآمدهای نفتی بود فعالیت خود را استمرار بخشیدند و دغدغه پرداخت حقوق و هزینه‌های جاری را از طریق دریافت عوارض داشتند اما زمانیکه روز به روز انتظارات و توقعات بالاتر رفت و مسوولیت دولت کمتر شد و قوانین سرجای خود ماندو شهرداری در دهه ۷۰ مثل یک فرزند ناخلف رها شد که خودش تامین درآمد و پرداخت هایش را داشته باشد.

وی افزود: هر نهادی نیز که نتوانست در انجام وظایف بویژه در اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی خود کار را انجام دهد مسوولیت آن به دوش شهرداری افتاد.

شهردار کاشان با تاکید بر اینکه شهرداری پرچمدار موضوعات فرهنگی، هنری و اجتماعی در سطح شهر است گفت: تامین سرانه ورزشی و ورود به کار فرهنگی جز وظایف قانونی شهرداری ها و قانون نوشته آنها نیست اما وقتی اداره ای که مسوولیت آن کار فرهنگی است و اندک بودجه ناچیزی دارد نمی تواند کار را انجام دهد وظایفش در حوزه های ورزش و فرهنگ به گردن شهرداری می افتد.

ابریشمی راد، اظهارداشت: با این تفاسیر قوانین بدون تغییرات و اصلاحات ماند، مسوولیت ها و وظایف افرایش یافت و حمایت های دولت هم کنار رفت و این نهاد با ارایه خدمات به صورت مستقیم و ارتباط با مردم که وظیفه خود می داند تنها ماند.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه شورای شهر کاشان

برچسب ها: شهرداری ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.