تولید350هزار تن محصول کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:350 هزار تن انواع محصول کشاورزی در بخش های زراعت، باغبانی، شیلات و دام در سال جاری در استان تولید و روانه بازار شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج الیاس تاج الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:محصولات باغی و زراعی بیشترین رکورد تولید حوزه کشاورزی امسال کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده اند.

وی بیان کرد:گندم، میوه های هسته دار تابستانی، مرکبات،انگور،عسل،گردو و محصولات دامی از مهمترین تولیدات کشاورزی در این استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سالیانه 910 هزار تن محصول کشاورزی در 270 هزار هکتار زمین کشاورزی این استان تولید می شود.

تاج الدینی توسعه زیرساخت های فراوری و بسته بندی را از برنامه های امسال برای افزایش درآمد بهره برداران بخش کشاورزی در کهگیلویه و ویراحمد ذکر کرد.

وی گفت: این استان ظرفیت های خوبی در زمینه محصولاتی مانند سیب، حبوبات و مرکبات دارد که دولت آماده حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اعطای مجوز و پرداخت تسهیلات بانکی برای ایجاد کارخانه های فراوری و بسته بندی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تشکیل صندوق‌های حمایت از کشاورزی در شهرستان‌های گچساران، باشت، بویراحمد، دنا، کهگیلویه، لنده، بهمئی و چرام از دیگر برنامه های دولت برای حمایت از کشاورزان است.

تاج الدینی اظهار داشت: این صندوق‌ها با 55 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای حمایت از کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل خواهد شد.

وی گفت: به وجود آوردن مکانیسمی برای سهولت دسترسی بهره برداران از تسهیلات و ظرفیت‌های مالی بخش کشاورزی و کاهش مراحل دست و پاگیر اداری از مهمترین اهداف تشکیل این صندوق‌هاست.

استان کهگیلویه و بویراحمد یک درصد مساحت ایران را در اختیار دارد و جمعیت آن طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95 از مرز 713 هزار نفر گذشته است.

انتهای پیام/د

تولید محصولات کشاورزی در کهگیلویه وبویراحمد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.