احتمال اضافه شدن قابلیت تشخیص تماس جعلی در آیفون

اپل احتمال دارد قابلیتی به گوشی‌های آیفون خود اضافه کند که تماس‌های جعلی تبلیغاتی و اسپم را تشخیص دهد.

احتمال اضافه شدن قابلیت تشخیص تماس جعلی در آیفونبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تماس‌های اسپم (تماس‌هایی که اکثرا هدف تبلیغاتی دارند) در بسیاری از کمپانی‌ها به عنوان یک دردسر محسوب می‌شوند و اپل این تماس‌ها را بیش از همه کمپانی‌ها به عنوان یک مشکل حساب می‌کند. ظاهرا این شرکت اختراع «تشخیص اطلاعات تماس جعلی» را ثبت کرده است. این ویژگی به آیفون اجازه می‌دهد تا بررسی کند که آیا این یک تماس معمولی و قانونی است یا خیر. اگر تماس قانونی نیست، گوشی به‌ صورت خودکار هشدار را به کاربر نشان می‌دهد یا از اعلام هشدارهای تماس مانند زنگ و لرزش گوشی وی جلوگیری می‌کند. گفتنی است، جزئیات این حق ثبت اختراع برای اولین بار توسط AppleInsider اعلام شده است.

این حق اختراع برای کاربر روشن می‌کند که تلفن همراه هوشمند او تمامی پارامترهای یک تماس قانونی و مطمئن را به‌منظور تأیید اعتبار تماسی که برقرار شده در مقابل تماس‌های غیرقانونی چک خواهد کرد. گوشی شخص اطلاعاتی را که از طریق تماس ارسال می شود، از جمله شناسه‌های تجهیزات شبکه، شناسه‌های سرور و غیره را تحلیل می‌کند.

اپل تنها سازنده‌ی گوشی هوشمند نیست که روی این تکنولوژی کار می‌کند. ‌هفته‌ی گذشته در رویداد معرفی محصولات جدید گوگل در نیویورک، این شرکت یک ویژگی جدید به نام Call Screen را معرفی کرد که از دستیار گوگل به منظور شناسایی تماس‌های اسپم بهره می‌برد. علاوه بر این، از اوایل امسال یک به‌ روز رسانی ویژه برای اپلیکیشن تلفن همراه سبب می‌شود که تماس‌های اسپم به صورت مستقیم به ایمیل صوتی ارسال شوند.

البته نکته مهم این است که اپل طرح‌های زیادی دارد که هرگز از آن‌ها استفاده نکرده یا این که تصمیمی به استفاده از آن‌ها در آینده‌ی نزدیک ندارد. اما با افزایش تماس‌های اسپم و عصبی شدن هر چه بیشتر مردم نسبت به گذشته به‌ واسطه این نوع تماس‌ها، بهره‌گیری گوشی‌های iPhone از این ویژگی به‌طور شگفت‌انگیزی مفید خواهد بود.


بیشتر بخوانید: مشکل شارژ iPhone XS و iPhone XS Max با انتشار iOS 12.1 حل خواهد شد


انتهای پیام/

آیفون‌ها تماس‌های جعلی را تشخیص خواهند داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار