آلودگی مجتمع مس سرچشمه 38برابر حد مجاز

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست کرمان گفت: آلودگی زیست محیطی مس سرچشمه اکنون ۳۸ برابر حد مجاز است ودر این خصوص به این مجتمع هشدار داده شده است.

هشدار درباره پیامد زیست محیطی فعالیت معدن مس سرچشمهمحمد جزینی زاده مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،گفت: آلودگی زیست محیطی مس سرچشمه اکنون ۳۸ برابر حد مجاز است.

جزینی زاده اضافه کرد: محل برداشت فعلی و نحوه برداشت مجتمع مس سرچشمه اکنون مورد تایید این سازمان نیست.

وی با اشاره به آلودگی ۲۴ برابری حد مجاز گاز‌های کوره در این مجتمع گفت: برای رفع این نواقص تا پایان سال ۹۷ به مدیران مجتمع تذکرات ابلاغ شده و اگر در این مورد رسیدگی و رفع نقص نشود باید فعالیت آن تعطیل شود.

جزینی زاده افزود: موضوع رسیدگی به آلودگی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در دستور کار سازمان محیط زیست کشوری است و تصمیم نهایی و پیگیری موضوع از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در دست بررسی است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمان گفت: مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با توجه به فعالیت فعلی  ۳۸ برابر حد مجاز آلودگی دارد که منجر به آسیب به حیاط وحش و موجودات زنده اطراف نیز شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: به مدیران مجتمع تا پایان مهلت قانونی فرصت داده شده که نسبت به رفع موانع و مشکلات اقدام نمایند.

مجتمع مس سرچشمه رفسنجان درفاصله ۲۰ کیلومتری شهر رفسنجان با ۲ هزار نفر پرسنل مشغول فعالیت است.

آلودگی بیش از حد مجاز این مجتمع سبب تعیین زمان ۶ ماهه برای رفع آلودگی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور شده است.

انتهای پیام/ح

رفع آلودگی غیرمجاز مجتمع مس سرچشمه پیگیری می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۲۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
باسلام و تشکر فراوان از باشگاه خبرنگاران جوان , امیدوارم با ادامه پیگیریهای شما بالاخره دولت و مسئولان در این فرصت 6 ماهه با احساس مسئولیت و با وجدان کاری بالا و حس انسانیت کامل تلاش نمایند
آخرین اخبار